Julbord på Idyllen!

Med familjerna ihopdragna bagav vi oss ut på julbord. Jag var den enda veganen som vanligt. Fasade över att maten endast skulle bestå av kokt potatis och brysselkål.. Men eftersom min mor sagt till i förväg så fick jag en underbar jultallrik!
 
Saffransstekt potatis
Svamp
Sallad med rödlök, kapris, pumpafrön och riven ingerfära ovanpå
Marinerade äppelbitar
Granskottsmarinerade morötter
Stekt lök
Örtmarinerad gurka
Nånting annat vitt marinerat i nånting annat jag glömt namnet på
Salsa
På sidan av (ej på bild) rödbetor, rödbetssallat, kokt potatis, bröd och julmust
 
 
Det var jättegott! Trevlig gammaldags inredning, kändes nästan som att man satt hemma hos någon!
Lungt och skönt tills de andra gästerna kom med deras skrikande barn...  Fast det får man ju räkna med på julbord. Tyvärr fanns det inte någon dessert till mig men var så mätt ändå så det behövdes inte.
Var första gången köket gjorde vegansk mat, de hade stenkoll på att inte använda smör, steka i samma stekpanna osv!
 
Stället heter Värdshuset Idyllen och ligger ute på Åstön (Tynderö/Söråker)
* ÄTA I SUNDSVALL | |
#1 - - anniz:

Tycker du borde slänga iväg ett mail till de så de tar åt sig av det positiva :D
/Anniz (bloodyhandcuffs på insta).

Svar: Jag berättade att jag var jättenöjd flera gånger till servitrisen :)
Happy

Upp