Hur firade ni vegandagen?

Igår var det Internationella Vegandagen.
Hur firade ni den?
 
En rolig nyhet är att Laura och Philon (Vegansk djurbutik på nätet) har börjat sälja veganskt hundfoder!
 
Min morgon började tidigt med en god frukost, sedan hoppade jag i en iskall bil, lyssnandes på NRJ. Där tog de upp att det var vegandagen, men de, som många andra nästan hånade veganer.. Blev ganska irriterad av att höra deras flams.
Men i och för sig, jag blir nästan alltid irriterad av att höra flamsradio på morgonen. Måste skaffa någon ny skiva så att man slipper flamset. P3 å sånt står jag inte ut med heller, samma skräp fast utan reklam...
 
 
För mig blev det jobb, och kvällen spenderades i badkaret. Idag blir det lite mer firande med Tzay, svart ris och någonting mer som inte är bestämt än. Var lite sugen på currykebab fån Wheaty men det är stängt på hälsokraft idag.... Nästa vecka så kommer de förhoppningsvis ha fått in A&A produkter också så då blir det storshoppning med massa kebaber å mums!
 
Min frukost är nästan lite för nyttig... Naturell soygurt, banan, fruktmuesli, chiafrön, mullbär, lite hallonsylt ett halvt granatäpple och ett glas med vatten med några droppar äppelcidervinäger. Bildens färger gör inte frukosten rättvisa :)
 
 
 
Bjuder på en bild på currykebab (ärtor, blomkål, seitan och havregrädde) , med svart thairis från kung markatta, nötmjölk och sallad :)
 
 
 
 
Allmänt | |
Upp