ICAs Solhavre nu vegansk!!!

Nu har det äntligen hänt! Solhavren har blivit vegansk! När jag åt mjölk och ägg så drack jag ofta Icas Solhavre tills jag fick reda på att det var animaliskt D-vitamin (utvunnet ur fårull). Jag och många andra mailade och ringde och frågade varför, tydligen skulle det inte gå att ändra på för att smaken skkulle ändras och det var sååå svårt att få tag i bra vegetabiliskt D-vitamin. Men nu har de äntligen bättrat sig och blivit veganska! Nu finns det också i smakerna Vanilj och Choklad! Sojadrycken har jag inte koll på riktigt men antar att även den har blivit vegansk! hurra!
På de nya förpackningarna står det inte bara "D vitamin", kanske finns några sådana kvar i handeln men på de nyaste står det "Vegetabiliskt D-vitamin".
 
 
Övrigt | |
#1 - - Elin:

JAAAA!!!! :D Äntligen!! Den var jättegod, ända framtills jag kom på att den inte var vegansk. Men nuså^^

#2 - - Johan:

Är förpackningen på bilden den som är animaliefri? :)

Svar: Alla Icas eget märke havre/soja är numera med vegetabiliskt d-vitamin :D
Happy

Upp