Julklappstips!

Vill man inte ge bort böcker eller annat som har med veganism att göra till sina omnivorevänner så har jag lite förslag! Istället för att köpa saker som är dåliga mot miljön, satsa på något mer miljövänligt!
 
Fick ett tips i en kommentar om en superbra butik här i stan!
Vegetale Scandinavie! Bara ekologiska, veganska produkter fria från parabener och annat "skit"!
Ligger på Köpmangatan och har öppet Tisdag till Fredag mellan 10-18!
För dig som inte kan komma till Sundsvall så finns webbutiken Greenmama.se !
Jag har inte hunnit besöka butiken men planerar att göra ett besök snart! :D :D
 
Har du lite klirr i kassan så säljer Wått och Torrt som också ligger längs samma gata märken som Houdini som är gjorda av återvunnet material och hela deras utbud är veganskt! Har klämt på lite fina hoods och de har varit underbara! Dock lite saftiga i priset men 1600kr kan man kanske kosta på sig nån gång ibland, de lär ju hålla länge!
 
Vill du hellre ha något som kostar lite mindre men ändå är EKO, fairtrade och hela faderelilutten, både dam, herr, hen och barnkläder så surfa in på Ekogarderoben.se !
 
Till de som vill ha smink kan jag varmt rekomendera TiKei.se ! Mineralmakeup som är veganskt! Sitter riktigt bra! Bästa sminket som jag använt! Lat som jag är så är det inte ovanligt att jag somnar med smink på, och med detta så slipper man dessa otrevliga finnar, ögonirritationer mm som vanligt smink ger! Finns massor av mer märken så googla vegan + makeup för att hitta mer!
 
Katt eller hundkompisar? Laura&Philon har veganskt sortiment!
 
Vart ska du köpa julklappar?
Jag är inte kristen men på grund av att släktingar gör det så blir det någon klapp... Själv väntar jag till mellandagsrean :D
Allmänt | |
Upp