Moderaternas Ungdomsförbund har gjort det igen!

Om jag fattat det rätt så hände detta idag på Vasaskolan i Gävle. MUF - aktivister ställde sig utanför skolan för att protestera att de hade en vegetarisk dag på skolan (med möjlighet att välja kött som tillval) genom att dela ut gratis hamburgare från McDonalds tillsammans med en flyer.
På flyern stod det något i stil med att du har rätt att äta kött varje dag.
 
Supermiljöbloggen skriver bland annat om det
 
MUF har väldigt länge varit anti-vegetarisk mat. Här är en insändare skickad till Barometern som är skriven 2010. Varför säger sig MUF vara de NYA moderaterna? De har samma åsikter som några argsinta pensionärer.
 
I Östersundsblaskan kan du läsa följande "trio jobbar för att avskaffa vegetarisk dag" från 2011 (alla tre aktiva inom MUF)
Finns säkert massor att hitta för den som orkar leta.
 
Det jag frågar mig, VARFÖR vill MUF (av alla partier) att maten ska vara dyrare för skolorna? Varför är de så världsomvända? Vegetarianismen sprider sig, och varför stänga ute en så stor grupp väljare?
 
 
Något annat som har blossat upp är tårtkastningen på Jimmy Åkersson. Vissa hyllar, andra dissar.
Det jag inte förstår är hur de som hyllar vill ha det. Ska det vara ok att kasta tårtor på varandra bara för att man inte har samma åsikter? Jimmy är ond och förtjänar det säger vissa. Såpass bra känner inte jag honom för att uttala mig om det, men tycker ändå inte det är okej att slänga saker på varandra i vredesmod.
Många tycker säkert att mina åsikter är felaktiga, och jag tycker många människor kan klassas som onda/ha fel åsikter. Dels har jag varken tid eller råd att kasta tårta på alla som håller på med slakt, jakt, extrem djuruppfödning, djurplågare etc och jag vill dessutom inte bli utsatt för det själv.
Ska alla som har vinning av djurproduktion komma och kasta tårta på mig för att jag inte konsumerar deras varor och protesterar (lagligt och fredligt) om att det inte är okej?
 
Vill vi leva i ett sånt samhälle där man får kasta saker på vemsomhelst? Det kanske inte gjorde ont men väldigt onödigt. Förstöra mat sådär. Ska politiker behöva säkerhetsvakter, bli mördade etc? För i längden leder det ju till korrumption. Det är väl inte så vi vill ha det. Eller? Total anarki?
 
Igår gick förresten "Coca-cola det hemliga receptet" på kanal 7. Det är ett korrupt företag som inte bör stödjas. Går nog på repris snart så har du missat det så passa på att se!
Allmänt | |
Upp