Restaurang Kanel

!!!!!!!!!!!!  UPPDATERAD 10/8 2015 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Denna restaurang har lagt ner! Om jag minns rätt kommer Tandoorihouse att öppna i samma lokal nu i september. Tandoorihouse har haft veganskt tidigare, så det kanske kommer vara det igen
 
Till veckan hade jag tänkt utforska en "nygammal" restaurang som heter Kanel, Ligger brevid Saffran i Tandoorihouse´s gamla lokal.
 
http://www.restaurangkanel.se/
 
Kanel serverar orientaliska/indiska tapas. Jag har nog inte ätit tapas på typ 10år så det blir spännande!

På menyn är dessa alternativ veganska
 
Nr 1. Egyptisk Linssoppa 45kr
Nr 3. Potatis och ärtfyllda piroger 50kr
Nr 6 Linssallad 45kr
Nr 7 Friterade kronärtskockor 55kr
Nr 9 Marocansk couscous gryta 55kr
 
Nr 2 med Friterade grönsaker är inte helt vegansk, men går att välja bort salsan och välja auberginröra istället! :) 45kr
 
 
Det roliga är att det är inte alls likt den mat som jag är van att hitta ute!! Kronärtskockor har jag exempelvis aldrig gjort hemma heller! Kan inte vänta på att besöka stället :)
Allmänt | |
Upp