Thaibutiken på Sjögatan

Thaibutiken är en liten men spännande butik som en kvinna + familj äger. Mycket är gjort av Tapio (en slags stärkelse) men finns stort utbud av bönor med mera.
 
 
Nu sist jag var där köpte jag dessa delade mungbönor. Står inte hur de ska tillagas på förpackningen men ska lista ut det så småningom!
 
24kr
 
Deras friterade Tofu (naturell) kostar 15kr för 200gram! En av mina favorittofus! Den är fast och lite seg! i praktiska trekantiga bitar! MUMS! Har inte hittat friterad tofu i någon annan butik.
 
 
Den extra hårda tofun kostar typ 25kr för 400(?)gram, naturell och har passat bra i mina grytor.
Sjögrässnacksen föll mig inte riktigt i smaken, gav bort påsen till en vän som tyckte de var jättebra 26kr.
Cocosgrässen för 12kr var mjuk och fin i smaken. Praktiskt med en liten pappersförpackning om man ska göra någon liten rätt.
 
 
De har även ett stort utbud av sojamjölker med mera! Med spännande smaker som sesam och andra frön, dessvärre innehåller de mjölkpulver (suck!) men det står en svensk översättning på en klisterlapp på alla produkter så det är bara att kolla sig fram, nu har jag inte haft orken att göra det men kanske i framtiden.
I kyldisken brukar det finnas lite olika spännande grönsaker jag inte kan namnet på, blir någon gång framöver som jag testar de! Finns så många butiker i city att utforska!
Butiker, Sundsvallstips | |
#1 - - Elin:

Men oj, vad spännande det där lät! Är det affären på sjögatan? Älskar friterad tofu och sjögräschips, måste bums ta mig dit!

#2 - - Elin:

Men oj, vad spännande det där lät! Är det affären på sjögatan? Älskar friterad tofu och sjögräschips, måste bums ta mig dit!

#3 - - Elin:

ojdå, såg inte titeln ;)

Upp