Internationella Vegandagen 1 November

 
Internationella Vegandagen är startskottet på den veganska månaden som infaller i November varje år sedan 1994.
 
 
 
Varför inte fira det som jag? Lite shopping och god mat!
 
Jag har köpt en T-shirt med "Vegan" på, ett halsband med texten "Vegan" från Veganstore och en "Vegan Badass" hood från Patrick baboumians webshop Vaggressive. På Vagressive får du stickers och pins på köpet om du köper en T-shirt innan den 1 nov.
 
 
Annars så kan du köpa Vegantröjjor från massor av ställen, exempelvis Djurens Rätts Webshop , A good Shirt med mera.
 
Jag har två st T-shirts från A Good Shirt. Denna som det står "Jag tar min älg och går ut och skjuter lite hund", Ett subtilt budskap som får folk att hajja till, och så har jag den med kaninen "Vi testade bara lite smink men hon dog ändå".
 
Från Djurens rätt så har jag en söt grön T-shirt med en liten säl där det står "Djur är inte kläder", Har även en grön tygväska med texten "Animal liberation".
 
 
I julklapp (Lite ironiskt att jag vill ha något i julklapp när jag inte utövar kristen tro haha) vill jag ha något i stil med denna söta berlock med "internationella veganloggan" i rostfritt stål som säljs på Veganlife.se
 
 
I födelsedagspresent har jag önskat mig en bok om rawfood som nu går att köpa på Hälsokraft, kollade lite snabbt i den och den verkar väldigt bra. Både fakta och recept 250kr.
Övrigt | |
Upp