Reumatism/Ledhälsa och vegansk mat

Ibland känner jag mig som Farmor Anka, hon som "känner i knät" när det börjar nalkas dåligt väder.
Just detta gråa tråkiga regnvänder känns i hela kroppen... Något som rekomenderas för patienter med led och muskelvärk är att sluta äta kött, på grund av att kött innehåller massor med inflamationsretande ämnen.
Den som är intresserad googla kött + inflammation + ledproblem osv så hittas massor av länkar.
Tyvärr har jag ingen egen erfarenhet av att bli bättre i lederna av att gå över till vegansk kost, då jag redan var lakto-ovo vegetarian när ledproblemen började. Men läkarna jag pratat med säger att mina problem troligtvis skulle vara mycket värre om jag ätit kött.
 
Läste lite i Oktobernumret av Må Bra! Och fick denna glädjande nyhet på morgonen. Hon har "botat" sin reumatism genom att gå över till vegansk kost!
Jag hoppas fler läser och tar till sig den korta artikeln och blir hjälpta!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Hälsa | |
Upp