Glutenfri Vegansk Pizza

Äntligen börjar det komma fler färdigrätter för oss lata veganer! Helt ärligt, jag vill äta nyttigt men ibland så orkar jag helt enkelt inte. Och då är det bra att ha något enkelt att ta fram ur frysen. Eller plocka på sig påvägen hem från jobbet när man jobbat längre än vad som var planerat.
 
Förvåningen och glädjen var stor när jag hittade denna lilla ljusglimt av en slump på Ica i Sörberge!
För ungefär 40kr så är pizzakvällen räddad. Nu orkade jag inte vänta tills imorgon för jag var så nyfiken så den åts upp direkt.
(Jag förstår inte varför bilden blir åt fel håll när den är åt rätt hål på datorn?)
 
Osten smakade väldigt likt någon wilmersburgerost, Peston var nötfri och jättegod, bottnen var lite mjuk men det kanske berodde på att jag stoppade in den direkt i ugnen innan den hunnit bli varm? Men det gjorde inte så mycket för mig! Tyckte om den och kommer att köpa fler gånger. Har sett att vissa inte tycker om smaken av pizzan men alla tycker olika! Jag är inte någon finsmakare och har inte krav därefter heller!
Uppdaterad 29/9 2013
Flera köttisar som gav tummen upp för denna! Så det är inte bara jag som tycker den är supergod!
 
Uppdaterad 17/10 2013
Pizzan går även att värma i micro även fast förpackningen säger något annat!
Börja med att micra på "halva effekten" 2-3 minuter för att sedan välja full effekt.
Pizzan är klar när all ost är smält och bubblar.
Bottnen blir fluffig och mjuk. Micrar du för länge blir kanterna lite hårda men de är goda ändå :)
Finns nu även på Coop Forum i Birsta(Glutenfria frysdisken), men där kostar de hela 50kr!
 
Läs mer om Pizzan på Fria´s hemsida
 
 
Ett annat fynd jag hittade igårkväll på Ica i Birsta är denna risglass!
Passar tyvärr inte om du är allergisk mot baljväxter, men som "bara" vegan som vill undvika soja så är det ändå ett bra alternativ. Den var god och krämig, det enda minuset var att den kändes lite mjölig.
Läs mer om glasssen på GB´s hemsida
 
 
 
Sundsvallstips, Veganska produkter | Glutenfri, Sörberge, Vegan, Vegetarisk, Vego, sundsvall | |
Upp