En härlig dag!

Idag har varit en härlig bra dag!
 
Först var det det vanliga arbetet hemma.. Äta mat, diska, städa och ta hand om djuren..
Beställde lite reservdelar till min fot, anmälde mig till Linnéuniversitetet i Djurskydd och på Mittuniversitetet i Genuskunskap. Ska bli spännande. Jag har vet inte om jag har kommit in på sommaruniversitetet än... De håller mig på halster fortfarande!!!
 
Men sen bar det av mot stora staden och mötte upp med A på kulturmagasinet. Vi pratade lite med restaurangen om de kunde fixa vegansk mat men fick inte riktigt något bra svar. Vi vill nämligen ha en filmvisning eller föreläsning där. Vad skulle du vilja helst gå på med temat specisism? Film eller föreläsare? Tips mottages!!
 
På språng!
 
Sedan gick jag och A ut på stan och delade ut lite goda veganska påskrecept. Senare slöt vi upp med två till från Djurens Rätt och delade ut informationsbrochyrer i postlådor i Granlo. Vi träffade härliga personer längs vägen och pratade lite om vår förening, vad vi gör med mera. På typ en timma så fick vi ut hela 750 brochyrer + prat! Vi äger!
 
Djurens Rätt Sundsvall 
 
Sen blev det efterpromenad-té men då kunde jag inte vara med längre och var tvungen att åka vidare för nästa aktivitet. Scouterna!
Vi grillade mashmallows runt elden, täljde, busade och spelade gitarr. Det är så skönt att kunna vara och bara umgås utan att behöva ha ett mål. Så mycket annat i livet så ska man ha resultat och lära sig så mycket som möjligt och man måste vara bra på det man gör etc etc etc. Men på scouterna "är" vi bara vissa gånger. Målet var att elda och äta lite godis och ha det mysigt. Hur bra är inte det?
Samling
 
Jag lovade kanske lite för mycket bara, att jag skulle ta med mig olika sorters veganska korvar och mashmallows. Jag vet att Dandies finns men de verkar vara så svåra att få tag på? Korven är inte speciellt svår som tur är.. Några tips? När jag ska ha beställt tidigare så har de alltid varit slut på veganlife mm.. :(
 
Vegetarian power!
 
Nä nu ska jag gå och göra lite potatisgratäng med prinsesskorvar!
Sen ska jag sova gott och imorgon börjar ännu en dag som kan göras bra! Är så himla pepp! Detta ska bli en av de bästa åren!
Vardagsaktivism | |
Upp