Fria tidningen igen

Fick hem ett till nummer av Fria idag! Trodde inte att det skulle vara en fullträff ännu en gång!
Två hela sidor med julgodisrecept. Jaha? Kanske du tänker? DE ÄR VEGANSKA! Hurra!
Sen så upptäckte jag att de hade TV-tips längst bak i tidningen. Superbra, för de verkar ha samma smak som mig!
 
För dig som är nyfiken på en gratis provprenumeration så fick jag en länk att jag kunde skicka även till mina vänner, så är du intresserad så kan vi fixa det :) .
 
 
Nu på TV-temat. Idag var det en bra dokumentär om bin, skulle sändas igen på lördag (oh, javisst ja, det är fortfarande lördag men jag kan inte sova på grund av min astma så går det inte att sova, det är fortfarande fredag för mig) om humlor på Kunskapskanalen.
Den hette Humledrottningen och man får följa ett humlesamhälle under ett år. De tar upp problemen med att humlor dör ut och att människor förstör deras födomarker. Lite mer lättsmält än Bieffekten, mer inriktad på fina bilder. Inspelad i holland om jag minns rätt. Så kolla gärna upp den!
 
 
 
 
Lite OT-men jag smakade A&A´s rökta sk*nka köpt på Life för 35kr. Trodde inte att jag skulle gilla det men det var faktiskt helt okej, vet inte om jag kommer köpa den fler gånger eftersom jag inte är riktigt van vid de smakerna. Luktar nästan som riktig. Den som jag bor med tyckte det luktade som falukorv / rökt skinka innan hen ens hade sett förpackningen.
Minuset var att skivorna inte gick att separera, vet inte om det är jag som har lyckats ställt något tungt ovanpå för med den vanliga skivade sk*nkan var skivorna lätta att få ur hela ur förpackningen.
Och ja, även denna förpackning är inbrottssäker,,,
Böcker och Dokumentärer | |
Upp