Fria Tidningen

Har fått ett par gratisnummer av Fria Tidningen ( FRIA.NU ) efter att ha svarat på en enkät.
Blivit mkt positivt överraskad!
Mycket bra i den. Precis en sådan tidning jag vill läsa! I senaste numret (10 december) står det bland annat om genusfotografi och hör och häpna, två helsidor om Vegan Runners ! Kan det bli bättre?!?
 
Vet att de publicerar mycket djurvänligt. Skönt att få en motpol till det som publicerades i Sundsvalls Tidning idag. Bilder på grisen Piggelina.
Det sjuka är att man nu i en serie på flera delar fått träffa piggelina, och nu, grand finale så är det en stor bild när hon hänger uppochner och får halsen avskuren.
För att hon vill det.
Vem vill egentligen få halspulsådern avskuren? Jo, det finns väl några få, men de brukar oftast ha psykiska sjukdomar.
 
Jag vet vilka det är som vill att just nu i jul så ska man få veta hur bra grisar har det. Vi veganer vet ingenting, våra bilder vi har tagit är photoshoppade. (Eller hur) Videosarna är påhittade etc.
Köttmaffian. LRF, Svensk mjölk. Okärt barn har också många namn.
Det är jobbigt att som kännande person, med så mycket dåligt samvete om allt, få ännu mer påminnelser. Att det finns människor som gillar att döda och betalar andra för att göra det. Skulle jag vara mer åt det paranoida hållet skulle jag nästan kunna tro att de skulle vara ute efter mig. Eftersom jag är en av de som de inte gillar.
 
Nä imorgon ska jag ta tjuren vid hornen (som att det skulle vara något svårt egentligen?) och åka till ljustorp och köpa grönkål. Jag vet inte om det är en bonde jag ska till. Jag vet bara att jag får plocka själv.

Vardagsspänningen.
 
Vilket är ditt bästa grönkålschipsrecept?
Kommer nog ha att äta ett långt tag framöver. Någon som vill ha lite?
 
 
 
 
Övrigt | |
Upp