Högskoleprovet

Någon gång i livet ska man göra högskoleprovet enligt vissa personer. Jag har inte gjort högskoleprovet ännu.
Har provat att göra äldre prov på nätet utan vidare bra resultat. Men för att lyckas komma någonstans i livet så kan det vara bra att ha gjort ett, på riktigt.
Just nu tycker jag livet står och stampar på samma plätt. Även fast jag vet att mycket händer så känns det ändå så stilla.  Kanske är min vision om att hända saker för orealistiska?
För att komma till saken så har jag sökt kurser på högskola/universitet och inte kommit in pga dåliga betyg.Och detta skulle kanske kunna ge mig den skjuts jag behöver. Fast ibland känns det ändå inte som att den traditionella skolan är något för mig, har provat många gånger och misslyckats på grund av mina svårigheter att kunna formulera mina uppsatser.
Får reklam minst en gång i veckan från olika företag som säljer böcker som kan vara bra att läsa ifall en vill göra provet, och är det värt pengarna och tiden?
Vilken bok ska man välja?
Kommer jag orka läsa ut hela boken?
 
Allmänt | |
Upp