Träna katter

Har börjat  träna min katt lite, det är bra med hjärngympa då han kan verka lite uttråkad ibland.
Än så länge kan han "inkallning", klappar på mitt ben och säger hans namn, och fungerar inte det så sätter jag mig på huk och då kommer han som ett skott.
 
Han kan "fot" någorlunda, då klappar jag lite på mitt ben för att få honom att följa, och lite glada tillrop.
 
Han kan hoppa upp på pallar mm genom att jag knackar lite på det han ska hoppa upp på, för att få honom att hoppa ner så för jag min hand nedanför det han för tillfället är på.
 
Han följer handen ganska bra, går att göra en åtta runt benen på mig osv.
 
Men hur går jag vidare?
 
Hade en kissekompis tidigare som kunde sitt, stanna, kom, stegra och var han på bra humör kunde även ligg fungera, gjorde på samma sätt då, med klappar. Men att få kisse att göra detta verkar svårt.
 
Jag har inte gett något godis under träningen utan när han gör rätt så får han klappar och kli. Han verkar ju tycka det är roligt så varför inte fortsätta?
Kollar man på nätet så är det ofta typ skinka mm som det lockas med, något som jag vägrar att ta i. Plus att kisse inte är speciellt hungrig när vi umgås då det är fler i familjen som matar + utegång.
 
 
Övrigt | |
Upp