Ubangi - Little cat dirty dog

För ganska länge sedan sa jag till min partner att jag hade en ny favoritlåt, och spelade den i min bil. Min partner sa då att det varit dennes favoritlåt för ungefär 10år sedan. SEN kände jag mig ganska "efter" då jag hittade videon på youtube och såg att musiken + videon var från 1983...
MEN jag tycker bara ännu mer om den efter att ha sett videon. Minus den döda fisken då.
Min partner tyckte att paret i videon skildrade oss ganska bra. Vem som är Little cat VS Dirty dog får ni gissa själva.
 
Jag gillar äldre dataprylar å sånt. Kanske för att jag växte upp med personsökare och annan äldre teknologi i mitt hem. Hade dator, mobil osv ganska tidigt jämfört med andra i min ålder/stad. Min första hemsida gjorde jag 1998. Med ganska många animerade djur. På ett långsamt modem som gjorde att det inte gick att använda telefonen. Lyfte man luren så bröts signalen och man var tvungen att koppla upp sig igen. Varje uppkoppling kostade extra och det kostade per minut att vara uppkopplad. Den låg på Geocities och min engelska var verkligen urdålig men med en vilja av stål så lyckades jag ändå lista ut hur man skulle göra. Jag hade ingen att fråga heller hur man skulle göra. Men fint blev det tillslut.
Nu blir jag nostalgisk. Men men.. Skulle gärna ha en windows 95 igen. Tyckte bäst om det, just nu har jag "bara" windows 2000 men det räcker bra för min användning. Gillar designen. Min XP dog ju, och då kunde man välja till "Classic style", MEN det blev ändå inte rätt, och det brukade hänga sig ofta så använde den blåa "fula" istället...
 
För den som är som mig och gillar industrisaker, övergivna hus mm så rekomenderar jag att besöka Kulturmagasinet i Sundsvall. De har en våning som handlar om Sundsvall och sundsvallsstrejken. Rekomenderas! Mycket spännande gamla saker att titta på!
Vintage kläder är dock inte min grejj. Visst är de fina men passar inte min "moderna" kropp som inte är formad som ett snöre.
 
 
 
 
Youtube | |
Upp