Bikarbonatskur bu eller bä?

Jaha, ja vad blev man.. Sjuk. YAAAY! Eller inte!
Vaknade imorse med att det kändes som att magen höll på att ommöblera, kan få så ibland så tog värktabletter och hoppade in i bilen, påväg mot jobbet blev det så jobbigt att jag hade lust att stanna ett par gånger, när magontet hade släppt började jag istället svettas kraftigt och kände mig trött... Slutet av arbetsdagen så börjar halsontet att komma.. Under kvällen börjar jag nysa och hosta...
 
På jobbet har det pratats om bikarbonatkurer, att blanda en tesked bikarbonat i vatten 3gånger om dagen första dagarna och sedan trappa ner. Har googlat lite och vissa säger att det är helt bu och andra bä. Biverkningarna som jag hittat är magont och kräkningar. Är det vanligt? Är hellre förkyld än magsjuk.
Arbetskamraterna som provat är övertygade om att det är en dunderkur. Och det är väl något som jag kommer behöva för att vara helt frisk på måndag (får inte arbeta "halvsjuk" pga smittorisk).
 
Bikarbonat ska vara någon slags mirakelkur, allt från att bota förkylningar, tandkräm, deo och tillomed mota bort cancer... Just nu har jag både en deo som funkar (om någon tycker att jag luktar bajs så säg gärna till.. äter medicin som får mig att svettas mer än normalt), en bra tandkräm och cancer har jag inte fått (ännu)... Men de som säger att det är bra att bada i gör mig lite nyfiken! Har lite problem med finnar så det skulle vara välkommet att bli av med! Min hud är redan supermjuk och ungdomlig ;)
Hälsa | |
#1 - - Elin:

Det finns mycket att säga om Bikarbonat (: det är väldigt bra mot bakterier etc, och ja det funkar fint att bada i. Biverkningar med att äta det angående att spy stämmer också. Bakpulver består till största delen av bikarbonat och vet inte riktigt varför men kroppen tål det å andra sidan inte i stora mängder, fast det är bra mot sjukdomar. Bikarbonat och äppelcidervinäger var stora sjukdomsbekämpare de senaste århundradena.

Om du vill läsa mer om bada i bikarbonat kan du gå in på nopoo.se eller se andra roliga grejor

Svar: Jag har läst lite om No-poo, just nu känns det inte riktigt som något för mig ännu, kanske provar till sommaren. Varje dag jag kommer hem från jobbet så stinker håret som en askkopp.. Försöker göra en "halvdann" metod där jag sköljer håret med varmt vatten varje/varannan dag och shamponerar med SLS osv fritt schampo + balsam... :) Fortfarande lite skeptisk till bikarbonatskuren, har provat nu å dricka en gång om dagen och får halsbränna efter en stund... äppelcidervinägret håller jag fortfarande på med :)
Happy

Upp