En dålig och en bra nyhet

Vi börjar med den dåliga.
 
"Sedan den 1 juli 2013 är det länsstyrelsen och inte polisen som ska avgöra om en varg skjutits i nödvärn och dessutom har alla i ett jaktlag rätt att skydda en jakthund om den angrips av till exempel en varg. Redan i oktober hade nio vargar skjutits i nödvärn. Nu är antalet uppe i tolv skjutna vargar vilket är tre gånger så många som under hela 2012 och mer än det sköts sammanlagt under åren 2010-2012."
Läs hela inlägget HÄR
 
Ja ni vet säkert vad jag tycker.......!!!!
 
Den bra nyheten är jättebra!!
 
Bolivia, Costa Rica, Egypten, Iran, Jordan, Mexico, Mongoliet, Panama, Trinidad och Tobago slutar att använda djur i medicinska utbildningar! De använder istället en speciell docka för att träna att operera på. Sammanlagt är det 64st dockor som har skänkts av PETA.
Läs mer här! (på engelska)
 
(Bild lånad från PETA.org )
 
 
 
Allmänt | |
#1 - - linda:

sv; Jag har ju gått ner i vikt :) Du ska se mina före bilder som jag tog för ett år sedan. Tränade mycket mellan feb till sommaren någon gång. Har haft många svackor men bestämde mig för att gå med i viktväktarna nu i november och då har det hänt grejer

Svar: Jaha då förstår jag, kollade inte så långt bak, såg bara att du varit med i typ 3månader och då hinner man ju inte gå ner så mycket. Men då förstår jag :)
Happy

Upp