Groddar och ännu ett pannkaksrecept

Idag kom reklam från Hälsokraft, och väckte ett ha-begär. En groddlåda!
MEN.. Var det en liten röst i bakhuvudet som sa, behöver du detdär? Du har ju inte groddat hemma på flera år! Jag vet att man kan grodda i vanliga plastbyttor, sila i nät osv.
Blir det någon skillnad hemmagjord bytta VS designlåda? Jag vill att det ska se aptitligt ut så att mina nära och kära också blir sugna att prova!
 
Lådan såg ut typ såhär och kostade 129kr
 
Bu eller bä?
 
 
-------------------------
 
 
Fick en kommentar häromdagen, misstänker att det är någon slags spam... För så bra kvalite på mina recept har det då inte varit....
 
"Hej!

Vi har uppmärksammat din blogg tack vare kvaliteten på dina goda recept. Vi skulle bli jätteglada om du ville gå med i Hittarecept.se så att vi kan länka till din blogg.

Hittarecept.se är en sökmotor som samlar recept från de bästa svenska bloggarna och sajterna. Flera hundra bloggar har redan gått med och dragit nytta av den trafik vi skickar till deras sajter.

För att gå med behöver du bara följa länken här: http://www.hittarecept.se/ga-med-i-matbloggstoppen"
 
Det känns inte riktigt som min grej, men bjuder nedan på (ännu) ett pannkaksrecept. Var nyfiken på Cassavamjölet som legat i köket ensamt och o-provat.
Det blev gott, min mor tyckte att det var det bästa "udda" receptet jag fått till, mor gillar mest de traditionella pannkakorna.
 
Receptet!
 
2 Matskedar No-egg
2dl havremjölk + vatten till lagom konsistens
1dl cassavamjöl
2dl bovetemjöl
1 liten fryst banan som värmts i micron
salt, lite vaniljpulver, lite kokossocker
olivolja.
 
Smeten blev ganska "seg" i konsistensen, väldigt annorlunda. när du blandat allt låt blandningen stå typ 30 minuter, varför vet jag inte men det är så jag lärt mig att man ska behandla bovete för att få bästa smaken... lätt att få den klassiska fina gyllenbruna färgen.
Ska se om det blir några mer pankisar imorgon, tänkte prova blanda i lite sojamjöl istället för havremjölken, orkar inte åka å handla...
Recept | |
Upp