Harrods slutar sälja djur!

( bild från The guardian.com )
 
Jag har själv besökt Harrods för ett par år sedan när jag besökte London. Ett jättestor lyxgalleria som man lätt går vilse i. En anekdot är att när jag tittade på en väska som kostade över 50 000svenska kronor för att se vad som verkligen var så speciellt med den, luktade och klämde så lyckades jag utlösa ett larm. Det var ganska pinsamt.
 
Något som förvånade mig när jag var där var inte att det sprang "butlers" överallt, innomhusfontäner och liknande.. Nä det var deras djuraffär i mitten av huset. Hundar, katter, kaniner med mera satt i små glasburar uppradade längs väggarna precis på samma sätt som akvariefiskar är i svenska butiker. Det var allt från chiuauor till större raser, alla valpar. De hade även en stor avdelning med djurkläder, allt från militärfärger till prinsessor...
Harrods djuravdelning har funnits i ungefär 100år och har sålt bland annat en elefant, lejon, alligatorer och kameler...
 
Läs mer här om stängningen
 
Har försökt hitta bilder då jag ej själv tog några på hur själva djuravdelningen såg ut...
Övrigt | |
Upp