Stoppa pressarna!! Korv på stan!!

Fick ett MMS av Superduper Elin, att hon spanat in denna skylt i närheten av Vängåvan i centrala Sundsvall!
Ska undersöka detta närmare om korven är vegansk! :D
 
 
 
**********UPPDATERAD 30/1 2014*******
Korvarna är inte veganska, har ägg i sig :(
 
Allmänt | |
#1 - - C.D:

VAAAA???? ÄR det sant?! Det ska ju absolut spanas in! =)

Svar: Jag tror inte hon skämta mig aprillo! Det var stängt när hon gick förbi så hon kunde inte prova själv.
Happy

#2 - - Anonym:

Det här är lätt den bästa nyheten i hela Sundsvall!
Sådan här verksamhet bör stödjas och fler borde ta efter den.

Däremot är jag lite lur på själva stekbordet, för de steks väl på samma häll? (typ som på Donken)

Och en till undran: VARFÖR säljs det bara vegochorizo?? Det finns ju andra alternativ :)

#3 - - Marie:

Var lite snabbt med att skicka inlägget ovan :)

Det finns ju andra alternativ som sagt, både i "korvväg" och i "hamburgerväg".
Jag diggar inte chorizo, men skulle lätt köpa bara för att stödja.

#4 - - Anna:

Ja det är jättekul att det numera går att köpa sig en vegetarisk korv på stan! Jag har försökt påverka Kåtan uppe på Södra Berget att också börja med vegetarisk korv. De säljer vanliga korv och våfflor där bland annat. Har fått till svar att efterfrågan är så lite. Vore kul om du eller någon annan som läser detta också kunde efterfråga vegetarisk korv där om ni har vägarna förbi. Så kanske det händer något! :)

Svar: Jag har nog aldrig varit vid kåtan men får kanske ta mig en sväng där och vara lite jobbig. ;-)
Happy

Upp