Alla dessa e-mail

Idag hade jag 70 nya mail... Och alla hade något intressant att berätta!
Allt från att ett tobaksföretag slutar djurtesta till palmoljeprotester.
 
Dagens bra sak jag har gjort förutom att ha lärt mig lite mer är att jag har beställt hem 100st foldrar som ska ges ut till restauranger och 50st med veganska påskrecept.
 
Vegotrenden sköljer över världen! Nu i veckan så har Vego-magasinets grundare varit med i TV och pratat, läkare har pratat i TV om att kött gör reumatiker sjuka, Metro mfl har tagit upp att tyskarna är de med bäst vego utbud i EU. Trenden med matkassar har slagit även där, och vego-kassarna säljer bättre än de med kött.
 
Läkare för framtiden lägger regelbundet ut nya rapporter mm om köttets och mjölkens skadliga påverkan på våra kroppar.
 
Helt plötsligt är det lätt att vara vego med all denna information. KAN man tro. Men fortfarande så finns det oupplysta människor som ska hacka på de som gör aktiva val för sin hälsa, miljö och djuren.
Igårkväll skrev jag lite med en tjej som bor söderut. Hennes nära kan inte sluta att förlöjliga henne, något som faktiskt gör mig arg, har själv upplevt det när jag var yngre. Bland annat så kan hon inte åka bil för att hon är vegan. Sen när har bilåkande med veganism att göra? Och så vidare. Hon hade tillomed blivit erbjuden pengar för att börja äta kött igen. Vilka människor det finns!
 
Har du också varit med om detta?
 
Igår fick jag en liten present av min partner, en stekpanna som ska användas på vegoträffar, och lite vegansk korv. :)
 
Lite mer vardagsduktig har jag varit också. Har mailat till Linas Matkasse på [email protected] och  önskat att de börjar med veganska matkassar. Något som jag verkligen skulle behöva faktiskt. Behöver komma ur min trygghetszon med maten. Börja äta kronärtskocka till exempel.. Det låter och ser jättegott ut, men när jag ska köpa det i affären blir jag snarare avskräckt och förstår inte hur de ska tillagas...I-landsproblem!
 
Idag är en sådandär typisk slappardag. Orkar inte röra på mig mer än nödvändigt. Tänkte att jag kan ju åka på täckbyxjakt iallafall.. Men så kollade jag och de har stängt på Onsdagar. Jahapp. Ja då stannar jag väl hemma.
Får förkovra mig i drömmarnas värld istället och prova den nya miso-soppan jag köpte hem tidigare i veckan.
Ha det gött alla veggisar! Love ya!
Vardagsaktivism | |
#1 - - Natalie:

Vet hur den där tjejen känner sig! Är från en liten by där man inte vet vad vegan är så varenda dag möter man motgångar, man måste ständigt förklara och försvara sig i allt man gör. Fanns en tid då jag inte vågade äta eller säga att jag var vegan eftersom alla ställde sig runt om och påpekade att min mat såg äcklig ut, och om man fikade kunde folk säga att om man inte äter sådant naturligt man alltid ätit (kött m.m), då ska man minsann inte äta onyttigheter heller! Och de älskar även att skämta om morötter och kaniner i ens närhet (snacka om dålig humor!) Har aldrig klagat på köttätare så förstår inte varför dom ska ge sig på veganer,tror de på fullaste allvar att om de kommer och skäller på mig så ska jag vara snäll och börja äta kött? Önska alla kunde sköta sitt istället! Antar det handlar om avundsjuka, dom vet att de äter ohälsosamt och veganer provocerar dem...

Svar: Jag kan inte mer än instämma!
Happy

Upp