Att förändra nånting

Igår märkte jag av någonting jag gjort... Kanske några fler men jag var först iallafall.
Himlabadet för någon månad sedan fanns det inte något vegetariskt i deras restaurang. Jag bad då om att få veganskt och fick då en modifierad taco-tallrick med salsa, stekta grönsaker och nachos. De hade inte haft någon som frågat om vegetariskt/veganskt tidigare sa dom iallafall. Nu finns det en vegetarisk tacotallrik! Med quornfärs och gräddfil å sånt i och för sig, men jag hoppas det var på grund av att jag var där och åt och pratade med personalen + skickade mail efteråt med önskemål som gjort det mer tillgängligt att få mat som vego, och finns det lakto-ovo vegetariskt så brukar det gå att få veganskt också :D
Igår blev det dock inte någon riktig middag där eftersom jag tidigare varit på Tant anci och ätit, utan det blev en liten tallrik med pommes istället. Bara för att så frågade jag kassapersonalen är pomfritten vegansk, är slushien vegansk osv osv. Bara för att få dom att börja fundera på vad det verkligen är i maten dom serverar. ;)
 
Igår var jag också på Restaurang Opus och pratade. De har lite "lyxigare" mat där. På utemenyn kan man få vegetariskt tzayspett mm till ett pris av 215kr, fast det har dom inte just nu, så på menyn inne stog det "vegetarisk planka" med ost, honungsgriljerade grönsaker och nånting annat. Pratade med personal + kock som var villiga att "anta utmaningen" tills att jag ska äta där i april (bokat bord) Så det blir spännande att få något lite lyxigare än vanligt! Jag vet faktiskt inte vad som räknas som lyxig veganmat.. Kanske blir jag en finsmakare efter besöket?
Det har varit en vegan där tidigare och "banat väg" för mig. En som jag känner till dessutom.!
 
 
Norrlandskällaren däremot har inte varit så villiga att hälpa till.. På den tiden jag fortfarande åt mjölkprodukter så fanns det inget vegetariskt på menyn. De kunde inte heller göra nånting. Mitt sällskap blev sur och röt i, och då fick jag en pastarätt med gräddsås och några grönsaker.. Fast det satt hårt inne. Jag hoppas dom har blivit bättre nu.
 
Allmänt | |
#1 - - VeganFTW:

Vad konstigt att Himlabadet sa att ingen har frågat efter vegetariskt/veganskt förut. För det har jag nämligen gjort!!! (alltså uppe på Spa avdelningen iaf) Förra sommaren. Kanske dom hade glömt, men dom modifierade åt mig också, även fast det tog lite lång tid att få tallriken. Men det var värt väntan. För det var jätte gott!

Svar: Hej! Ja det kanske var annan personal som jobbade när jag var där?Det var iaf i augusti ser jag som jag var där första gången och beställde.. hmm.. jag och tid!

Vi får iallafall vara glada att de har lyssnat på oss :)
Happy

Upp