Dagens!

 
 Dagen började med lite djurrättslig läsning, sedan bar det av mot staden för att göra lite ärenden.
 
Magen började kurra och jag slank in på Pipeline för en god champinjonsoppa med sallad, bröd och äppelsaft för 50kr. Jag fick även ett litet kort att min nästa lunch blir gratis. Vet inte om det är för att jag kommer ofta eller om alla fick det idag.
 
 
Sedan gick jag förbi Myrorna och hittade denna bok för 65kr. Expediten blev nyfiken varför jag hade köpt just den boken och så pratade vi en stund. Trevligt :) Ger recension senare!
 
Sen knatade jag förbi Hälsokraft och köpte lite Bejkon för första gången. Vet inte hur det ska tillagas men det blir säkert bra. Eller vad tror du? Jag har inget minne av baconsmak så för mig kvittar det iof om det smakar äkta eller ej!
Bejkon 115gr 39kr
AH! delikatesskorv 320gr 41kr
Varmkorven 200gr 45kr
 
Sedan besökte jag den URMYSIGA butiken Kaisa-Marja! som ligger på Trädgårdsgatan 11. Inriktat på ekologiska prylar. Så allt från kläder, barnleksaker, hudkrämer, tvättmedel, rökelser mm. Hon har även konstutställningar, kurser med mera. Besök gärna!
Denna gång blev det ett uppiggande sojaljus (läs gärna det jag skrivit om ljus HÄR ) med grön och pepparmynta från Klinta ljus 169kr. Ljuset kan även användas som massageolja. En allt i ett produkt med andra ord :)
Köpte även parfymfritt handdiskmedel med Vegan societys logga på för 48kr. Snart skulle det komma in andra sorter med olika eteriska oljor i för dig som gillar att det luktar när du diskar.
 
Påvägen hem blev det en sväng förbi Ica Birsta
Spirulina 55kr
Wiskysås 23kr
Granatäppledryck 16kr
 
 
Upp