Tacobar Birsta City

Besökte Birsta City och tänkte att jag ska nog prova att äta på Tacobar, eftersom jag tidigare ätit från de andras menyer. Såg mycket lovande ut när det stod på menyn att alla deras rätter gick att få vegetariska!
 
Knatade in och frågade om det gick att göra en vegansk variant. Personalen var lite osäker på vad deras prudukter innehöll. De hade ett "köttfärssubstitut" som de inte hade en aning om det var gjort på soja, quorn osv. De hade en liten Allergiinformation men där saknades den vegetariska färsen. Men jag valde istället att ta deras bönröra istället.
Det som var bra var att deras guacamole inte innehåller mjölk!
 
Har kontaktat företaget nu 2ggr och ej fått svar. Det tycker jag var lite dåligt.
Det var lite förvirrande när man skulle beställa, lite rörig meny som min hungriga hjärna hade lite svårt att koncentrera sig på. ( Olika prissättningar i olika restauranger! )
_Tror_ att jag besatällde en burrito..
Men allt som allt smakade det okej. Ingen favorit men kan tänka mig att äta där fler gånger. Ett plus är att det går att välja äppeljos istället för vatten/läsk.
 
 
**Uppdatering 20/5**
 
Har nu fått svar!
 
"Gällande Soja färsen så innehåller den följande:

Produktbeskrivning: En vegetarisk Chili baserad på sojabönan. Konsistens

                                     och smak likt en köttfärsbaserad produkt. Chili Veggie

                                     innehåller endast 1 % fett och produkten har i övrigt

                                     mycket bra värden vad gäller protein, fiber.

Ingredienser: Sojamjöl, tomater, lök, chili, druvsocker, kryddor, salt, modifierad

                        stärkelse, jästextrakt, vitlök, potatisfiber, veg.olja

                       Salthalt 1,6%    

Näringsvärde per 100gram:

Energi  140 kcal

Protein  14 g

Kolhydrat  18 g

Fett  0,9 g (fleromättat)

Allergifakta:

-Gluten  Nej   - Laktos  Nej   - Ägg  Nej  -   Nötter  Nej  -  GMO  Nej

- Soja  JA

 

Cocosglassen vi har är en ekologiskgräddglass med cocosflingor från SIA glass, bra kvalitetsprodukt helt enkelt."

* ÄTA I SUNDSVALL | |
Upp