Fladdermöss

Finns det någon som är duktig på fladdermöss som skulle vilja hjälpa mig? Ska välja inriktning på en utbildning jag går och tänkte att fladdermöss kanske skulle vara min grej!
Någon bra bok man kan köpa där det står ganska mycket?
 
Skulle du kunna tänka dig att gå och träffa fladdermöss i det vilda? Lära sig hur de bor etc etc?
 
Som ni kanske märkt så letar jag ständigt efter vad jag kan göra, jag vet vad mitt livsmål är men inte riktigt alla vägar hur jag når dit. Mitt mål är att lära människor förstå att djuren har känslor och därför ska man försöka så gott det går att leva i harmoni tillsammans och så vidare. Fladdermöss är fridlysta och det finns mycket "myter" om dessa djur, typ att de bits etc etc.
 
 
Allmänt | |
#1 - - mmirandas.blogg.se:

Intressant! Själv älskar jag djur, de är ju det bästa som finns! :)
svar: Förstår vad du menar. Just nu äter jag inget rött kött utan endast kyckling och fisk. Jag kan inga vegetariska recept och har inget intresse av matlagning så det är väl därför jag är lat och äter kött i stället haha. Det borde ju inte vara så, för jag skulle gärna äta mer vegetarisk mat. Men den dagen jag har tid och intresse att lära mej vegetariska maträtter så ska jag defenitivt börja äta mindre kött.

Angående ansiktsmasken: jag har ingen aning om det var den produkten som dom talade om i Plus, men det kan bra hända. Jag har iallafall testat den nu och jag kommer inte köpa den igen. Den var helt okej men inte så bra som jag trodde!

Svar: Fast man behöver ju inte ha intresse av mat för att laga vegetariskt. Man gör precis samma saker som innan. Lasagne, "kött"bullar etc etc. Så det är inte svårt att byta ut.På mitt ena arbete så tillagar jag kött. Stora skillnaden är att man måste vara mer noggrann med köttet, eftersom det är lättare att bli sjuk av dåligt tillagat kött, utan att det för dens skull ska bli för bränt eller segt. Mycket svårare enligt mig än att tillaga grönsaker....

Om du inte äter rött kött på grund av att vara snäll med djuren och istället äter kyckling så är det en hemsk felprioritering då kycklingar har det mycket sämre än kor. Exempelvis får höns inte vistas ute (pga att de kan få salmonella från andra vilda fåglars avföring) med mera...

Synd att du inte bodde närmare, för då kunde jag ha lärt dig lite. Det är alltid svårt att börja med något nytt. Istället för exempelvis fysiska mål, som att springa en mil, kan man göra ett eget mål, så som jag gör, att försöka få med mig något nytt jag aldrig provat varje gång jag är på affären och handlar. Det har fått mig som faktisk har svårt att prova nya smaker, konsistenser mm att våga testa mer i köket.
Happy

Upp