Snacks och recepthjälp!

 
Något som jag tycker är väldigt gott är äppelklyftor med jordnötssmör på.
Riktigt mumsigt.
Allting känns bättre när man kan äta något mumsigt när man är lite nere.
På bilden finns även min älskade äppelskärare!
De går att köpa på vanliga matbutiker och perfekt för de som inte gillar knivar, barn eller de som är svaga i händerna!
 
Igår lagade jag en klassisk snabbmatsrätt som medelsvensken äter. Sånt som man äter efter att man är helt tömd på energi efter jobbet men ändå vill ha något nyttigare än snabbmakaroner och stekt korv med ketchup...
Middagen bestod av:
Pulverrotmos från Felix
Pulversås Fem peppar från Blå band
Färdigköpta biffar från veggo
Brynd purjolök
Kokt fryst broccoli
Saft
 
Har inte ätit pulvermos på flera år, blev överraskad att rotmoset är veganskt (!) och smakade bättre än vad jag trodde, men lika gott som riktigt rotmos tror jag ej att det blir!
 
Ska försöka göra om denna kombination framöver, men då med riktigt rotmos och hemmagjord sås.
 
Någon som har smarrigt recept på rotmos och fem pepparsås? Sås är min svaga sida!
 
 
 
 
Btw, Någon som ska hänga med och äta vegansk soppa på Hälsofrämjandet? Man behöver inte vara medlem för att delta, bara man säger till lite i förväg så att de vet jur mycket mat som ska laga :)
Allmänt | |
Upp