Vegetariska världsdagen

Vegetariska världsdagen var igår!
Vad kan vara bättre att fira detta än att gå ute på stan och dela ut ekologisk frukt och brochyrer från Djurens Rätt?
 
Tiden går fort och det finns så mycket att göra. Tycker som vanligt att tiden inte räcker till. Och som vanligt letar jag jobb. I tisdags var jag på jobbmässa som arbetsförmedlingen arrangerade, och nej det var ingen hit... De jobb som fanns var telefonförsäljare, byggnadsarbetare, städare och vårdpersonal. Sen var det utbildningar och fackförbund. Och nej, att bli militär, präst, barnskötare, grisskötare med mera passar inte mig.
 
Någon som behöver anställa en vegan? Jobbar lite här och lite där, men ändå inte tillräckligt för att ens komma upp i halvtid.. Jag vill utbilda mig men det jag söker blir jag nekad på pga att jag inte har högsta betyg i allt och många sökande.
Som för de flesta andra dvs...
 
 
Har varit på Kawaiicon i söndags, och på lördagen var jag på stånk-tommys 50års fest.
 
Den 18-19 oktober är det hälsomässa i Skönsberg! Kanske ska man gå dit?
 
 
Allmänt | |
#1 - - Ävelin:

Hej
Jag är en 17åring som går andra året på naturprogrammet. Till kursen "skrivande", som jag går har just nu, har vi till uppgift att skriva ett reportage och jag har valt att skriva om att vara vegan i Sundsvall. Så jag undrar om du skulle vara intresserad av att svara på några frågor och så? Det skulle vara väldigt hjälpsamt och jag kan förklara mycket mer om det för dig och berätta mer om mig själv. Maila mig gärna om du är intresserad eller har några frågor och är tveksam.
Tack!

P.s detta är inget som kommer att publiceras

Svar: Självklart så fixar vi det :D
Happy

#2 - - Cissi:

att gå på storseansen med Maria Sjölén låter ju som en grejj!

Svar: Jag visste inte att du gillade sådant :)
Happy

#3 - - Cissi:

Jodå! Jag är jätteintresserad av sådana saker. Jag skulle vilja ta kontakt med en kompis som tog sitt liv när vi var 16 år. Jag har en massa frågor till henne, typ...

Svar: :)
Happy

Upp