Panering och jordbävning.

Igår skulle jag panera lite tofu. Det är lätt men igår fungerade det inte alls för mig.
Det hamnade mjöl överallt, välte ner saker, spillde mjölk över hela mig etc. Tillslut gav jag upp.
Hälften av tofubitarna blev panerade och andra halvan stekte jag som vanligt bara.
 
Efter detta så kom jordbävningen. Allt började skallra och man fick en obehaglig känsla i kroppen. Det var inte som förra gången då det tydligt kändes att marken skakade. Iof stog jag den gången uppe på ett berg...
 
 
 
Panerad tofu för en lite krispigare tofu!
(Är tofun blöt kläm först ut lite vatten.)
 
Steg för steg
 
1:Skiva tofun i bitar
 
2:Rulla tofubitarna i mjöl
 
3: Doppa bitarna i sojamjölk
 
4: Rulla bitarna i ströbröd
 
5: Stek bitarna med ganska mycket fett.
 
 
Pastan är Sojabönspasta från Risenta som är köpt på Ica Maxi Birsta (Glutenfria hyllan) och tofun är inköpt på Coop i Birsta om jag kom ihåg rätt...
Har inte gjort egen tofu hemma nu på ett tag...
 
 
Recept | |
Upp