Tills alla är fria

Tills alla är fria är en bok som kom ut i början av 2005 och handlar om den svenska delen av Animal Liberation Front (ALF) som kallar sig för Djurens Befrielse Front (DBF)
 
 
ALF/DBF är omdebbaterat. Och väldigt hatat hos de som håller stora mängder djur. (Fast de hatar typ alla djurrättare i och för sig...)
Jag är intresserad av 90-talets veganism, mest intresserad hur man gjorde med planering med mera. Var själv vego på 90-talet men träffade min första vegan (som jag vet av) för ca 5år sedan. Nuförtiden så är allt så "lätt". Att gruppera sig, söka fakta, kartor med mera.
Och nu har 90-talets anda väckts ännu en gång. Tomma Burar heter gruppen. Dock ej under maskering som ALF/DBF.
Jag vet inte vad jag ska tycka faktiskt. På ett sätt tycker jag att de gjort bra saker men mycket har kanske inte varit så bra. Har ärligt talat inte så jättestor koll på ALF/DBF och det kan ju vara bra att veta mer!
Det jag tycker är bra är att de fick djurrättandet på kartan. Plötsligt visste alla vad vegan var, men samtidigt så blev så många människor som kunde ha blivit veganer avskräkta. Alla veganer är väl inte arga terrorister ELLER?
Samtidigt så förstår jag att det är på detta sätt de marknadsfört sig utan internet. Nu är det ju jättelätt om man har facebook och massa pengar, då kan man ju köpa annonser. Och sen så kan man köpa sig annonser på exempelvis aftonbladet om man vill.. Och det kunde man ju inte då.
 
 
Är det någon som läst boken och tycker att den är bra? Eller kanske ännu bättre har den och vill sälja den till mig? För priset med frakt blir närmare 400kr.
 
Böcker och Dokumentärer | |
Upp