Inköp av väska

Måste köpa en väska utöver mina älskade tygkassar.
 
En väska som visar att en är en kontorsråtta. Något som får en att se kultiverad och smart ut.
För det är ju det jag vill. Jag vill att någon ska anställa mig. Ytligt? Ja. Måste också få kontroll över barret och huden, men en måste ju ta och börja någonstans.

Även fast det kanske inte är det som jag är mest bekväm i. Skulle jag bestämma skulle jag vara klädd i mjukisbyxor, en stor varm hoodtröja och tennisskor året runt. Försöker komromissa.
För det jag gillar kan jag inte riktigt bära, måste smälta in lite. Vill inte späda på fördomarna om att veganer är på ett visst sätt. Plus att det är ganska mycket jobb för att se ut så. Då är det lättare med mjukisar.
Men ibland så måste man spela rollen.
En bra låt i temat är från Roxette - Dressed for success. Ibland måste man klä sig på ett sätt för att komma dit man vill....
 
 
Men nu till den stora frågan, vilken ska man välja?
Storleksmässigt så behöver den kunna ta iallafall en pärm passande A4.
Har sett dessa två på Greenlaces.se
Svart eller grön? Hjälp!

Eller finns det fler varianter att välja på? (OBS! jag köper bara från svenska sidor)
 
 
För att fortsätta på smart-temat så köpte jag dessa böcker nyligen när det var utförsäljning på akademibokhandeln i In gallerian.
Hoppas man lär sig något :)
 
 
Allmänt | |
#1 - - Stefan:

I Poplins butik i Stockholm (där Green Laces håller till i form av Sundsvallsbördiga Nina) fanns samma väska också i brun och röd, men jag bär redan en brun på Sundsvalls gator :) Även en annan variant på väska fanns där vad jag minns.

Svar: :D
Har fått min väska nu, blev en svart denna gång!
Har dock inte sett dig och din väska. Det skulle vara intressant! ( Den bruna var slut när jag kollade... )
Happy

Upp