Mardröm

Drömde om att det ringde på telefonen, det var ett nummer jag ej kände igen.
Klickade i rutan om att spela in samtalet. Hade ju hört att det kan vara bra att göra så ifall det är en försäljare som påstår att man godkänt att köpa en vara eller liknande fast man inte har sagt ja.
Men det var ingen försäljare.
 
Det var researchgruppen.
De hade sett att jag hade skrivit på flashback om nageltrång. De undrade varför jag ens hade gått in på den sidan och hur jag kunde veta att det fanns en sida som hette flashback.
Problemet var ju bara att jag inte har någon användare där och jag har inte problem med nageltrång.
Mannen i telefonen blev arg för att jag inte villle erkänna. Han skulle hänga ut mig i expressen. Jag är en hemsk person.
 
Klickar bort samtalet. Tänker ringa en vän men inser att min telefon är nog buggad.
Det börjar helt enkelt kännas väldigt jobbigt. Blir paranoid. Det står en bil nere på vägen. Ska de filma när jag går ut och kastar mina sopor? Kommer de försöka hacka sig in på mitt nätverk för att kunna skapa mer "bevis" via min internetleverantör.
 
Jobbigt. Blev inte direkt utvilad av denna dröm.
Kan ganska garanterat konstatera att all denna övervakning och registrering av det fria ordet har påverkat mig. Jag har alltid mer eller mindre varit privat på nätet. Men nu verkar det inte räcka. Allt man gör registreras. Undra hur mycket man vant sig med detta om 20år?
Är det fler än jag som drömmer liknande drömmar utan att vara "skyldig"?
 
Hade ni en bra fredag den 13onde då?
Jcg fick bara lite ytliga skärsår på händerna, trampade i vatten med fötterna ute och blev dyblöt innan jobbet. I mitt jobb är man ganska mycket utomhus och då är det inte skönt att vara blöt från knäna och nedåt.....

Lördagen spenderades på jobbet och sovandes.
 
 
Har fått svar från två av restaurangerna jag kontaktat. Skriver om det lite senare.
 
Allmänt | |
Upp