Misslyckade pannkakor

Nu har jag misslyckats med pannkakor två gånger i rad förra veckan, det är inte likt mig.
 
Basen är så som jag oftast brukar göra, vetemjöl special, olja, lite vaniljsocker, salt (ibland no egg mm)
Provade första gången med fiberhusk. Stort misstag. Det blev bara tjocka klumpar. När smeten väl blivit någorlunda jämn så försökte jag steka dom. Ännu ett misstag. Det brände fast direkt.
 
Andra gången blandade jag ner kikärtsmjöl. Pannkakorna blev ganska stabbiga och konsistensen blev väldigt mjölig. Ätbara men ingen hit.
 
Någon som har tips på hur man ska göra ifall man vill använda kikärtsmjöl eller fiberhusk? Jag vill inte baka bröd, inga "godsaker" och det måste vara något lätt. Att vänta / avancerad mat brukar inte vara min grej.
Enligt de som jobbar på vårdcentralen där jag för närvarande går tycker att jag utöver min veganska diet ska sluta med gluten och sluta att äta så mycket socker. Det har hintats om dietist. Dock är jag inte övertygad om att det finns någon veganvänlig dietist i Sundsvall eller är det jag som har förutfattade meningar??  (OBS. jag är inte undernärd på något sätt, har en medfödd sjukdom med bland annat bråkig mage) Jag skulle helst vilja att någon vänlig själ skulle laga mat åt mig. Jag betalar.
 
Kikärtsmjölpannkakorna
Det som glimmar längst ner till höger är maskrossirap. Det gjorde de mer ätbara men kunde inte rädda konsistensen :(
 
Allmänt | |
Upp