Personlighetstest - Anställ mig?

Ibland händer det att jag gör några tester på internet, för skojs skull. Jag har ganska bra självinsikt av mina bra och mindre bra sidor så detta svar var väl inte direkt något nytt för mig.
Detta gjorde jag på jobbsafari men har gjort ett liknande på arbetsförmedlingens hemsida tidigare och då kändes det inte alls rätt. Jobbförslagen detta test gav mig var vel inte heller helt rätt..
Men nåja.
Har nyligen provjobbat på ett ställe men var tvungen att tacka nej, det passade inte för min fysik i längden. Hoppas någon annan kan få det jobbet och glädjas.
 
Letar ännu efter ett ställe där jag får komma till min rätt med ett fysiskt lättare jobb där jag kan träffa människor, vara behjälplig, hålla koll på saker och ting, slippa hantera animalier (som jag på något sätt alltid hamnar på att göra!!)
Jag jobbar nu mestadels i Sundsvalls Kommun Soc Äo.
 
Jag är intresserad av praktikplats, timvikarie, 25% 50% 75% och kanske även 100% i framtiden!
 
Här är mitt testresultat iallafall!!
 

Din persontyp: ENTP

"Fokus på innovation och att övervinna hinder"

ENTP-typer är ofta entusiastiska, utåtriktade och idérika personer, som är intresserade av många olika ämnen och tycker om att diskutera. Deras talang ligger ofta i att utveckla och bygga upp grundidéer för nyskapande projekt som de sätter igång. De är ofta mycket självständiga personer som kan hitta nya sätt att använda teorier på, så att de kan effektivisera existerande processer i organisationen eller produktionen. De ser inte problem, bara möjligheter för utveckling.

För ENTP-typer är det därför viktigt att organisationen eller företaget är obyråkratiskt och har en lös struktur med få regler som möjliggör snabba förändringar. Ofta hittar man ENTP-typer i jobb där de kan använda sin talang till att skapa förnyelse och förändring, så att de kan övervinna förhinder och lösa uppgifter på ett nytt och smartare sätt. Då de är intresserade av nästan allting hittar man dem i många olika typer av positioner som utmärks av att deras analytiska sinne utmanas. Oftast hittas de inom:

  • fotografi
  • försäljning
  • marknadsföring
  • konsultbranschen
  • skribentverksamhet
  • journalistik
  • ingenjörsarbete
  • konstnär
  • teater
  • juridik

Följande kända personer har persontypen ENTP: Walt Disney, Thomas Edison, Benjamin Franklin

 
Övrigt | |
Upp