Nolia och lite annat

 
Svängde förbi Noliamässan i torsdags innan jag skulle till arbetsförmedlingen.
Den bästa montern hade sjukvårdsutbildningen. Där kunde man rädda barn som satt i halsen, "operera" med titthålskirurgi med mera.

Bäst bland UFarna då? Jag vet faktiskt inte. Blev inte sugen att köpa något alls faktiskt. Såg ingenting som gick att äta som var veganskt, förutom läsk.. Det fanns smarta ideér men inte något som jag riktigt känner mig behövd av, som "nyckelfinnare" "snabbladdare" dammsugarmunstycken och sånt.
Mycket folk och jag tycker det är en trevlig tillställning.

Minus all köttmat då...
 
-----
 
Har ett mål nu, att kunna laga mer indisk mat, typ dãl och kryddat ris. Har fått låna en äldre indisk kokbok och blivit väldigt inspirerad, tills jag märkte hur mycketjobb det faktiskt krävs, med nya kryddor mm... Men snart är det ju vår. Tänkte köpa ett typ litet växthus/drivhus att ha på balkongen (för färska kryddor), att bygga ett eget blir för svårt då jag ej har den talangen. Tips??
 
Har fått tips om att bygga en träram upp till midjehöjd och plantera i en sådan istället för på marken för då äter inte rådjur och andra små busiga skogsdjur upp ens grödor, någon som provat?
 
------
 
Har av en internetvän fått en rolig gåva! Har spanat lite tidigare på svart salt men det har inte blivit av att det beställts hem då det har varit slut osv.
Men nu fick jag en påse på 100gram + lite veganskt godis på posten! :D
Dock så luktar det riktigt urkigt. Men ska försöka att våga prova mig på att göra tofuscramble. Äggröra typ.
 
-------
 
På jobbet igår blev det utflykt med fika. Det positiva med att "ha många jobb samtidigt men ändå inte" är att dagarna aldrig ser likadana ut. Ena dagen lär man barn hur man använder kniv, nästa dag blir det att pyssla om sjuka. Den tredje dagen förbereder vi oss för show i tonhallen och så vidare.
Men jag söker fortfarande efter ett jobb som kan ge mig en någorlunda stadig inkomst. Någon som vet var jag kan passa?
 
 
----
 
Idag blir det troligen ännu ett besök på Tant Anci för en veganburgare. De som jobbar där vill gärna veta vad mer de kan göra veganskt, tipsa dom gärna! Fler och fler köper deras veganska sortiment och de märker att ryktet sprider sig. Själv saknar jag veganska bakverk.
 
Sen bär det av till H som fyller år, veganer, annat löst folk och mat. Kan det bli bättre???
 
Vad ska du göra idag?
Allmänt | |
#1 - - amanda:

Här var ju allt möjligt intressant att läsa !

Du passar till jobbet som du känner dig "dragen",
sånt som du alltid ha velat att göra ?
Har du haft nån drömyrke som du skulle vilja arbeta med ?? Satsa på något som du känner passion, som man brukar säga !

Redan när jag var liten så drömde jag om att få arbeta på ett kontor, ville inte ha något annat jobb, och
jag fick mitt drömjobb senare i vuxen åldern.

Jag vet inget om vegan maten, och har aldrig ätit något indisk mat, men vi, maken och jag, brukar ofta
äta på kinesiska eller grekiska matställen !

Ha det bra och lycka till med jobbsökning ! Kram !

Svar: Om du gillar kryddig mat så är indisk mat en dröm :)
Jag har faktiskt inte riktigt något drömyrke, mina mål varierar från år till år, provat lite olika och är inte speciellt kräsen så av mig, trivs bra med att städa med mera men klarar inte längre av det fysiskt, kontor lockar men jag vet med mig att det är svårt för mig att hålla kvar fokus att bara sitta still. Dessutom skulle jag helst hitta något med flextid, vissa mornar är kroppen väldigt segstartad, andra dagar vill jag inte åka hem och så vidare :)

Tack så mycket :)
Happy

Upp