Djurens Rätt´s riksstämma 2015

I helgen var jag på min första riksstämma. Spännande och roligt.
Många nya inspirerande möten i dagarna tre.
En sak som är lite roligt är att Tidningen Land och Svensk Jakt uppmärksammat detta. Känner de av konkurrensen?
I vilket fall så känns det som att kärleken (veganismen) kommer att vinna över nöjes dödandet tillslut. Det kommer att ta tid, speciellt i denna oroliga tid men det sprider sig som en löpeld världen runt.
Än finns det hopp.
 
Lite debatterande hör till när man är på möte.
 
Information om Vegovision. I Umeå är det den 19 september i år. Jag kommer troligen att åka dit :)
 
Påväg till restaurangen.
 
Första dagens middag var någon slags biff, grönsaker, hummus och potatis. Hummusen var jättegod. Mums!
 
Förrätt första dagen, nötgegga på grönsaker med en underbart god sås.
 
För den som inte tålde nötter blev det röbetor, sesamfrön och violer.
 
Huvudrätten, linsbiffar med lite grönsaker med någon sötsur sås till.
Som ni ser så gillar jag bulgur så tog lite extra.
 
Till efterrätt blev det citronfromage med hallonsås och färska hallon på toppen. Dock var jag tvungen att smaka på den först.
För att se mer aptitliga bilder på maten med en bättre kamera så får ni kolla upp Martin Smedjebacks bilder. Vi satt vid samma bord och han knäppte med sin proffsiga kamera.
 
Hotellfrukost på Hotell Spar Majorna. Vegansk ost och skinka och Carlshamns svarta vinbär och vaniljsoygurt och Oatly havredryck. Mums!
Bodde också på ett vandrarhem dagen innan Göteborg mini hotel tror jag det hette. Inte riktigt lika mycket att välja på som på hotellet men klart godkänt!
Frächt och rent på båda ställena.
 
 
Event | |
Upp