Sushi House

Sushi House på Torggatan 6 i Sundsvall har helvegetarisk sushi.
Misosoppan är ej vegetarisk.
Prisklass? Under 100kr.
 
Rekomenderas!
 
Detta är en 10 bitars hämtlåda :)
 
 
 
 
**UPPDATERAD 24/2 2016**
 
För dig som inte tål avokado går det att specialbeställa med det du vill ha :)
 
 
 
* ÄTA I SUNDSVALL | |
#1 - - Anonym:

jag ser ris, avocado, "havsgrönsaker", och soja? vad var det mer?

Svar: Utöver det så var det gurka, friterad tofu, wasabi och ingefära. Om jag kommer ihåg rätt. Tror det är ganska så standard som vegetarisk sushi? Jätteräkorna har inte riktigt kommit till Sundsvall ännu... Vet dock att de ligger i frysboxar runt om i stan. Tips på vad man kan laga med dem?
Happy

#2 - - Anonym:

Tack, då fanns det protein iaf, i tofun :) Jag vet inte, har inte ätit sushi varken med fisk eller veg. Jag har provat veganska räkor, hummer, kaviar, massa olika sorters kött, korvar, kyckling, olika pålägg som bacon, skinka, salami, ostar osv. (ja typ allt som fanns på Goodstore, och sånt jag hittar på Ica, Coop, mfl). Jag tycker tyvärr att de i de allra flesta fall misslyckas smakmässigt (finns en del undantag som är goda men de är få), och att de i kanske samtliga fall misslyckas innehåll/näringsmässigt. Exempelvis dåligt med protein, och massor av mättat fett, socker, salt, tillsatser... och sen att nästan ingen verkar bry sig om Miljö utan bara Djur (men miljön påverkar ju djuren också!)... exempelvis palmolja i många varor :( Och jag vill gärna ha ekologiskt, rättvisemärkt, i säsong, osv.... Så jag försöker mest undvika färdigmat. (Men jag är inte perfekt på nåt vis, köpte delicatobollar häromdagen... och är klart nyfiken när det kommer nåt nytt att testa). Men jag önskar det fanns fler recept och tips på riktig mat därute, det känns rätt kasst när man köper vegankokböcker och det används färdigmat i recepten, och sen är det fullt med massa onyttigt, godis, kakor, tårtor... ja, jag älskar choklad också, men det finns tillräckligt med såna recept nu, var är maten? Sorry, det här blev långt, frustrerad, å nu blev jag hungrig :P

Svar: Jag skulle själv vilja bli bättre på att laga mat efter säsong, men orken finns inte riktigt där. Äter mest grönsaker i olika former, bara när det ska lyxa till som jag köper något färdigt.Dock undrar jag varför sådan fixering vid protein? Det är svårt att få proteinbrist om man äter tillräckligt många kalorier.... Att äta för mycket protein gör både oss och andra djur sjuka, som exempelvis överbelastade njurar som ger njurskador mm.
Längtar tills boken är ute och jag kan fördjupa mig i ämnet. http://www.adlibris.com/se/bok/proteinaholic-9780062279309

Sen finns det äldre böcker, som exempelvis denna http://www.adlibris.com/se/bok/the-protein-myth-9781846946738

Happy

#3 - - Linnea:

Jag är absolut inget fan av sushi, men det där ser så gott ut!

Svar: Det var inte jag heller innan jag provade haha. Har du provat vegetarisk?
Happy

#4 - - Lana:

Jag fullkomligt älskar Sushi House! Har dock avokado-allergi, så de ordnar alltid 6 bitar inari (friterad tofu) åt mig istället och gurka eller gurka + morot i rullarna. Har en bild från idag på instagram faktiskt @lana.lace
Äter där ett par-tre ggr i månaden. Personalen är hur trevliga som helst också! 85-90 kr och man blir supermätt.

Svar: Är det OK om jag skulle låna bild från dig? :)
Happy

#5 - - Lana:

Jodå absolut :) Har en till bild uppe nu, från idag. Galen i sushi :P

Upp