Vegomässan i STHLM 2015

Jag tror inte att jag skrivit om att jag var där?
Hur somhelst, vegomässan arrangerades av Djurrättsalliansen i Solnahallen i December.
Besöksrekord med 4400st besökare.
 
Om det var trångt? Ja..
 
Det var så mycket folk att det var köer överallt. Lång kö att komma in och sedan långa köer vid alla utställare.. Jag orkade inte köa så mycket så väntade tills det blivit lugnare... DVS att mycket sålde slut...
 
Det jag lyckades köpa med mig hem var den sista Sea Shepherd tröjan, en av de sista tångsalten. Utöver det blev det två stycken t-shirts från vegomagasinet "you eat what" och "keep calm and go vegan" och en "köttskatt" påse fråm SMMI. Allt eko/fair och påsen var av återvunnet material!
 
Första gången som jag faktiskt inte handlade från Green Laces. Kändes konstigt. Men eftersom det tar sådan tid att slita ut skorna som en köper hos henne så är det väl förståeligt.. Har iof inte lyckats slita ut något par ännu...
(Eller plånboken, väskan, skärpet eller olivoljeinpregneringen)
 
Årets mest spännande produkt på mässan? Jo väskor mm gjorda av KORK! Ja kork.. Jättemjuka och smidiga! Hade jag behövt någon väska skulle jag ha köpt en, bara för att det är häftigt! Någon som köpt från Corkei ?
 
Tyvärr var det sådan lång kö för att kunna köpa mat, en jultallrik för 145kr, köa minst en halvtimma och så såg den inte så jättegod ut, för mig som inte är så förtjust i julmat så stod jag över. Att stå och köa vid fikat (kanske 15 minuter) för en muffins hade jag inte riktigt lust med heller. Fick provsmaka av vänner istället. Hade som tur var med lite bröd (utan pålägg) i min väska. Var lite jobbigt med så lite mat. Köpte lite torkad frukt hos en utställare. Var ju ändå där mellan klockan 10-17...
 
Det som var jobbigast var att stå i toalettkön. Då fick en räkna med att som kortast så 10minuter i kön..
 
Hos Ecodog köpte jag vegansk kattmat, Amicat. Har fungerat fint hemma, tror de tycker bättre om det än Benevo.
 
Det var ett par föreläsningar jag jag var en stund på "grisbonden som blev vegan" och Läkare för framtiden. Såg hela med han från Sea sheperd.
 
Det var två föreläsningssalar, en stor och en liten, plus att det var en scen med saker på. Samtidigt.
 
Jag tycker att nästa år bör det vara två dagar. Kanske jobbigt att vara med som utställare men för att det ska bli en bättre upplevelse för alla. Det är inte kul att köa så mycket, och en vill ju ha möjlighet att se lite mer föreläsningar etc.
 
 
Event | |
Upp