Almedalsveckan 2018

Utöver vädret så var Almedalsveckan i Visby riktigt trevlig!
Lyssnade på trevliga seminarum, träffade gamla vänner med mera.
 
Något som jag märkt är vegoboomen! Första året jag var där så var det lite kämpigt att hitta vego, men nu finns det ju överallt! Även på minglen! Gratis veganburgare och korv hos Aftonbladet. Rejäl burgare också!
 
Stora hypen för året var ju veganmaten på Syregården. De brukar ha någon form av vegansk mat varje år och i år var det Jävligt gott som var där. Att beställa och få maten tog lång tid och tyvärr blev jag lite besviken. Halvfabrikat rakt igenom och sådant som man hittar på ICA. Jag är inte en sådan som älskar fet mat och majonäs så är faktiskt den gotländska vegorestaurangen Stora Ego på Kung Magnusväg 7 i Visby bäst! Frächa sallader, hummus, röror, grillspett, tofu mm. Lite "fräschare somrig" feeling.
 
Var på ett hållbarhetsmingel också där han som är känd för att laga vegomat i SVT lagade mat. "Modern" mat, jag vet inte riktigt vad det var men det var väldigt gott och jag hann hejja på kocken som jag inte kan namnet på.
 
Undra bara hur mycket go veganmat som kommer att finnas nästa år! Mums!
Allmänt | |
Upp