Jag vann första pris!

I söndags var jag med i en tävling på Åsele marknad hos Norra skogsägarna. Man skulle svara på frågor om skog, som vilka de vanligaste trädslagen i Sverige är, kryssa rutor om vilka produkter som görs av träd, fylla i hur många %av skogen som staten ägde med mera. Svaren fanns inte i deras brochyrer och jag kunde ju inte kolla på mobilen då jag inte har någon smarttelefon.
Efter 4dagars tävling, så har jag tydligen svarat rätt på alla frågorna och sedan lyckats vinna. Jag som inte brukar vinna saker (trots att jag svarar på väldigt många tipsrundor!) har nu vunnit en grundkurs i skog (kostar annars 3.000kr att gå).
Va spännande!
 
"Grundkursen passar dig som själv äger skog, är blivande skogsägare, har kontakt med skogsägare i olika frågor eller helt enkelt bara vill lära dig mer om skog och skogsbruk.

Efter genomförd utbildning ska du veta vad det innebär att äga och bruka skog, hur de olika faserna i det hållbara skogsbrukets kretslopp ser ut samt fått inblick i hur ett lönsamt skogsbruk förenas med god miljöhänsyn.

Kursen bygger på självstudier, praktiska träffar och kunskapstest. I kursen ingår ett webbinarium och en praktisk utedag i skogen."

Någon fler som ska gå i Härnösand i Augusti? Eller gått liknande kurs innan?
https://www.norraskogsskolan.se/Kurser/aga-och-bruka-skog/grundkurs-skogsagare
 
 
Allmänt | |
Upp