Nu känns det bara jobbigt

Just nu känns det bara väldigt trögt.
Kylan stör mig inte alltför mycket, inte bristen på ljus heller.
Det är bara väldigt trögt.
 
Har suttit och tittat ganska mycket på Betty boop, popeye med mera på tuben då jag inte kunnat vara speciellt aktiv. Livet sätter krokben och all vårdkontakt, försäkringskassa, arbetsförmedling med mera tar på krafterna.
 
Det är lustigt ändå, Betty Boop är full av blackfaces (nedvärderande karikatyr av mörkhyade med vita stora munnar, ben i håret med mera) , könsroller etc. Inget som skulle ses med blida ögon ifall de skapades idag,
Popeye är kär i Olive, som gärna vänder kappan efter vinden, har svårt att klara av saker själv med mera.
Men ändå så tycker jag väldigt mycket om popeye, Han dansar hula hula med betty boop, snäll mor djur och barn, snäll mot olive och betonar hur viktigt det är att äta sin spenat.
Jag gillar de svartvita filmerna från 30-talet, de andra tycker jag är lite tråkiga.
 
Undrar vad vi tycker om det vi visar nu om 30-år?
 
Gick inte att lägga in videon direkt då det är spärrat på detta klipp
Kolla in Popeye: Be kind to animals 1935
 
 
 
 
Nä nu ska jag kanske ta och öpna inkorgen, har inte haft lust att öppna den på flera dagar. Kommer säkert ligga massa mejl jag borde ha svarat på och säker fått något argt meddelande om att jag borde ha svarat, någon obetald räkning etc. Nästa månad kommer då inte bli fet ujuj.. jobbade två dagar och har varit sjuk resten och de få dagar jag kunnat arbeta så har ingen annan varit sjuk.
 
Youtube | |
Upp