Min dag!

Idag har jag inte hunnit med allt jag velat, men ganska mycket ändå, och just nu är jag ganska trött!
 
Först gjorde jag det dagliga slitet på gården innan jag styrde över till en vän för ett möte. Jag bytte bort mina shisandrabär mot en påse med magnesiumklorid. Låter det som ett konstigt byte???
Vi kom in på sojamjölksmaskiner (jag har en, vill du låna så går det bra :) ) och att jag har en tofupress men gav upp tofudrömmen för att det var svårt att få tag i Nigari... Tja... Vännen hade en hel säck på typ 25kg med "nigari" aka magnesiumklorid... Som var inköpt från Granngården. Så NU kanske det blir tofutillverkning framöver!
 
Efter vårat trevliga möte så åkte jag in till stan och tog en god lunch på Pipeline
Bilden gör INTE maten rättvis! Det är ganska mörkt på Pipeline och blixten gör istället att allt blir vitt....
Det är en vegansk (såklart!) svampsoppa med havregrädde och bröd. Kom precis när de hade plockat undan salladsbordet så det missade jag... Soppan räckte bra till att mätta min hungriga mage!
45kr kostade den och så fanns det också vegansk pytt i panna för 45 kr och vegansmörgås för 35kr. Kanske blir en pytt i panna imorgon då innan jobbet, har lite ärenden i stan som inte hanns med.. OM jag orkar...
 
Sen handlade jag lite behövliga saker på Hälsokraft, de har stor rea nu med massor av skor, back on track mm.. Efter det letade jag mat på ica och hittade lite gott... (Se tidigare inlägg)
 
Kom hem, jobbade lite mer på gården, och sen bar det av till Bergeforsens scoutkår!
Vill ni veta något lustigt? Det finns 2st scoutkårer i Bergeforsen med ca 1km avstånd fågelvägen. Det är tydligen poppis att vara scout, och jag har gått helt ovetandes om hur vanligt det är.
Kan numera titulera mig som scoutledare. Det hade jag aldrig trott för ett halvår sedan. Mitt första möte med truppen idag. Ett roligt gäng och vi lekte lekar som banankull, under hökens vingar kom, pepparkakskull och lite allmänt galej. Vi pratade om att ha rätt kläder på sig när man ska leka ute i snön (vilket jag inte hade då jag har tappat bort mina täckbyxor. Någon som vet vart de befinner sig?).
Nästa vecka ska vi ut och åka pulka, elda och grilla korv.
Vet ni vad som är ännu bättre? Vi är 4 ledare för vår grupp, en omnivor, en lakto-ovo vegitarian och 2veganer. Jag har uppgiften att ta med smaskig vegansk korv. Vilken vego-korv är bäst att grilla? Har bara stekt eller micrat mina!
 
Nu har jag ätit lite kvällsmat. Är helt slut i kroppen.. Huh!
 
På Djurens Rätts årsmöte ska vi ha provsmakning av olika nyare veganska produkter. Vad skulle DU vilja provsmaka eller är nyfiken på? Vill ha lite uppslag :)
Olika mjölker? Korvar? Ostar? Kaviarer?
 
Sängen nästa!
Allmänt | |
#1 - - C.D:

Brukar du vara med på djurens rätt årsmötena? Det känns som jag borde veta vem du är :) Fast det kanske är fel att utgå ifrån det bara för att vi bor i samma stad.
Har du Facebook?

Svar: Jag har bara varit med på senaste, brunett med glasögon. Har inte fejsboken :-)Jag är bosatt i Timrå kommun senaste typ 15åren :-)
Happy

#2 - - C.D:

Brukar du vara med på djurens rätt årsmötena? Det känns som jag borde veta vem du är :) Fast det kanske är fel att utgå ifrån det bara för att vi bor i samma stad.
Har du Facebook?

Upp