Högtidsskinka!

Nu har det gått några dagar, undra om någon har saknat mig under den tiden? Börjar få en släng av hybris kanske? Nåja.
I Lördags var det marknad på Sundsvalls Fältridklubb och Djurens Rätt var där. Mer folk än vad jag hade trott kom! Söndagen blev en städdag och åt en jultalrik ute på Åstön, och utöver det har jag jobbat och jobbat, och min tvättmaskin har sagt upp sig... Får försöka laga när tid finns över....

Skrev om att Ica Birsta skulle ta in veganskskinka, och nu har jag provat den! Och den smakade bra :) Fast den fick ingen klassisk panering detta år heller... blev barbecuesås!Ica hade även tagit in prinsesskorv, jeezly pizza, göttbullar, cheezly med mera. Hoppas de stannar kvar i sortimentet!
 
 
Hälsokraft har fått in årets skinka också, så ska dit på Torsdag och köpa den och kanske lite annat smått och gott om de har några nyheter :)
 
Har varit bjuden 2år i rad hos en vän på veganskt julbord, och hoppas att vi alla kan få in en dag som passar att gnaga på något gott! Vännen är awesome i köket och lagar alla möjliga utländska rätter med spännande grönsaker. Ska jobba typ varje dag denna jul (även själva julafton) så blir väl kanske bara tråkig mat. Idag hade jag så rolig mat som bananer och urtorrt bröd.. Imorgon blir det väl supertorrt bröd och en viktväktar linssoppa.. Allt för att jag inte orkar laga mat just nu.. Middagen bestod av en pizza i micron (som ska tillagas i ugnen). Och just nu när jag måste sova så kommer suget efter klyftpotatis.. Lägligt som vanligt....
 
Trött och gnällig, på fredag ska jag dock förgylla dagen med att äta en vegansk korv på pressbyrån efter att ha blivit plågad på sjukhuset innan det bär av till jobbet igen.
Allmänt, Veganska produkter | |
#1 - - Vegan:

Var ligger princesskorv och göttbullar osv på ica i birsta? Hittar aldrig något veganskt där..

Svar: Jag vet inte om det bara var speciellt över jul, men då jag köpte låg det i kyldisken bredvid korvarna med stuvad spenat, risgrynsgröt, ärtsoppa osv. Annars finns det vegansk frysmat i de stående frysarna bredvid pizzan :-)
Happy

#2 - - Elin:

Jag köpte också den skickan, kunde nästan inte äta den då den var så läskigt verklighetstrogen och åt bara nån bit

Upp