Glögg!

Jag älskar glögg!
 
Någon som smakat Saturnus nya smak Delicatoboll? Är väldigt nyfiken, Veganska Saturnus och den veganska Delicatobollen tillsammans måste ju bli bra! Eller? Förra året smakade jag deras Choklad och den var i mitt tycke hemsk. Kunde inte dricka upp den! och jag ÄLSKAR glögg!!
De har en sort som heter Hallon Lakrits och den är underbar! Mums!
 
Vardagsfavoriten är ICA´s egna märke, stor flaska till rimligt pris! När julen är slut brukar glöggen reas ut för halva priset, jag köper hem massor och dricker och njuter fram till våren börjar närma sig!
 
Det man kanske inte tänker på som ny (eller så lägger man inte någon vikt vid det, alla drar ju sin personliga gräns i veganismen) är att viner, juicer med mera brukar klarnas (silas) för att drycken inte ska bli grumlig, och i vissa fall är filtrena gjorda av fisk eller gelatin.
 
vegan.nu har detektiverna mailat flera olika tillverkare, och dessa har vi fått svar på
 
Veganska
Hermansson & Co AB/Spirit of Sweden (Dufvenkrooks)
Saturnus Beverages
Grythyttan Vin AB (Endast Skogsglöggen)
Blossa
ICA´s eget märke

Inte veganska
Herrljungas
Galatea Spirits & Wine
Cariel Spirits (Haga Starkvinsglögg Lakrits)

Kan inte garanteras vara vegansk
Vinfabrikens
 
Övrigt | |
#1 - - Emily:

Jag har testat delicatobollsglöggen den var god! Ganska söt, men vi testade även att blanda den med Saturnus whiskyglögg och då hade vi en riktigt vinnare :)

Upp