Hurtbullar och duvor på kokain.

I morse när jag sömndrucket irrade omkring utanför huset så hörde jag ett mystiskt ljud, och så kom dom, bakom min rygg, hurtbullarna.... Det var 3 stycken av dom. I tajta spandexdräkter och små toppluvor i gälla färger.
Blev faktiskt lite skrämd. De var så tysta och så pass tidigt på morgonen, Annars brukar jag oftast se dom genom rutan från tryggheten i min bil.
 
Jag förstår mig inte riktigt på hurtbullarna. I år har jag varit ute och joggat en gång. Och konstaterat att jag är inte någon person som är riktigt skapt för att jogga långt. Blir kanske ett försök igen nästa vår eller något. Jag är alltid i beach-form, så det är inte därför.
Vad är det som driver hurtbullarna? Har de inga barn att ta hand om? Eller är de sådana som springer livet ur sig och smackar in i någon vägg eller lyckas fatta eld utanför sitt hus (utbränd)?
En fråga som är svår att lösa...
 
Lite i samma tema fick jag ett mail från The petition site, om Duvloppet i Belgien. Tydligen så är det inte ovanligt att duvorna dopas med bland annat kokain... Allt för att vinna... Knäppt, dumt och sjukt så det bara skriker om det!
 
Nu ska jag ta mina nyinköpta strumpor från GoCoco som köptes på Friskhuset i Sundsvall och ta mig till banken. Har problem med utlandsbetalningar... Suck...
 
 
 
 
Allmänt | |
Upp