I duschen!

Som vegan så är det hela livet som berörs, vissa nöjer sig med maten, andra kör helt ekologiskt och veganskt i hela sitt hem med mera.
 
Jag har succesivt valt att bara använda veganskt i duschen, och helst ekologiskt, hemma hos min partner kommer duschtvålen från The Body Shop, kanske inte helt veganskt men det är inte djurtestat och bra på andra sätt, även fast jag vet att några av er läsare skyr moderbolaget Loreál som pesten!
 
Dessa produkter är några av de jag provat, kommer tyvärr inte ihåg alla.
 
Mitt senaste inköp är dessa från Dr Organic för 85kr/st på Hälsokraft.
Luktar gott cocos men ej påträngande mycket.
Fritt från parabener, sls, parfym
 
 
Bentley Organic är inköpt på ICA Maxi Birsta för ca 25kr Lite lustig konsistens, min mor säger att det känns som smält plast. Dryg, löddrar bra och lukten av citrus lämnar snabbt.
fritt från parabener etc
 

 Dessa är också inköpt på ICA men finns i många butiker, de flesta häloskost och större matbutiker. Schampot är milt och vissa gånger behövs det inte kompletteras med balsam. Balsamet är tjockt, luktar ganska starkt krydda och antingen blir det för lite effekt och håret blir torrt eller för mycket och håret blir fett. Men det behöver ju inte bli så för dig! Kostar ca 30-40kr/st
 
Deoderanten är paraben, aluminium etc fri. Luktlös. Ca 35kr. I början när man går över till aluminiumfri deo så luktar man hemskt illa.. Tror det beror på att det som är instängt i huden tar sig ut, och då med besked! Det gick bort fort och är helnöjd med denna.
 
 
Denna duschkräm var en rejäl förpackning! Me like! En hel liter! För ca 80-90kr. Luktar ljuvligt. Praktiskt med en pump!
 
Urtekrams Rose, Luktar lite suspekt men det gör ju rosor, jättemild och går att använda i ansiktet. Tror att denna hjälpte mig att bli av med det mesta aknen på ryggen som jag tror mestadels berodde på dåliga produkter som dove mm.
fick tag i flera flaskor för 15kr/st, de är ganska dyra i normalpris men det är de värt, superdrygt!
 
Faith in Nature, har använt jojoba och choklad. Och det luktar verkligen härligt! Balsamet är väldigt lätt, lite för lätt för mitt lite risiga hår men har varit en trotjänare i mitt badrum! Låter man balsamet sitta i väldigt länge blir det perfekt! Lite rinnig konsistens. Finns på de flesta hälsokostbutiker.
 
 
 
 
 
Hygien och Hushållsprodukter | |
#1 - - Elin:

Hej!

Vill bara rekommendera Vegetale Scandinavie på köpmangatan, bredvid Biteline. Jättemysig liten butik med endast ekologiska varor. Finns även på internet som Greenmama.se :)

Svar: åh :) jag har alltid lyckats gå förbi där när det har varit stängt! Eller så har det alltid sett väldigt stängt ut där! Ska kolla in webbsidan!
Happy

Upp