Dagens internetsummering

Har på grund av min förkylning varit lite smådeppad, och vad är det bästa när man är lite smådeppad? JO.. att köpa något.
Har varit ganska duktig i år och inte köpt massor av onödiga klädesplagg eller prylar, bara det som verkligen har behövts...
Men... nu blev det klick på något jag verkligen inte behöver just nu, en t-shirt och ett halsband. Tyvärr är det varken ekologiskt eller fairtrade (vad jag vet) men budskapet är iallafall rätt...
Jag klickade hem mina produkter från Veganstore.se
 
Håller fortfarande på och letar en jacka. Utbudet i de vanliga butikerna var helt enkelt obefintligt. Ska göra ett nytt försök på Wått&Torrt och Naturkompaniet. Eller har ni några tips? Händer att jag besöker Östersund, Härnösand, Hudiksvall etc etc ibland
 
----
 
Har ni liksom jag suttit å dregglad lite efter Supervipsmak´s Trigoteer?
Finns massor av mums på deras hemsida HÄR
Varför kommer alla varor till norrland så sent.. :(
 
------
 
Sverige VS Danmark.
Varför ökar danskarna sin ekologiska konsumtion mer än vad vi svenska gör?
Matdebatt på Berns 14/10 2013
 
----
 
Twitterstorma för mer fisk och färre fartyg!
Vill du att vi ska fortsätta överfiska haven med hjälp av skattepengar? Självklart så är svaret på den frågan NEJ! För dig med twitter så finns det färdiga inlägg mm på Votefish.org att kopiera. Hashtagga med #OCT23 och Re-tweeta WWF Sweden
 
----
 
Tävla om att vinna Rädda Djurens Pysselpåse
 
----
 
Denna har ni säkert sett, har cirkulerat ett tag men för er som missat;
Läkare bildar förening för kost och hälsa - i huvudsak vegansk mat.
 
---
 
ANAMMA som gör både vegansk och lakto-ovo mat har en liten undersökning om de ska göra sina produkter veganska.
Och självklart så vore det väligt kul för oss veganer (och allergiker) om de gör det!
Svara på undersökningen HÄR! tar mindre än en minut!
 
---
 
Tycker du inte att privatpersoner ska hålla på med fyverkerier, skräpa ner miljön och skrämma djuren (Vet att även människor från krigsdrabbade områden kan tycka det är obehagligt med de smällande ljuden)
Kan du skriva under HÄR
De flesta Djurskyddsföreningar som, Djurens Rätt, Alliansen, Djurskyddet etc har anslutit sig till protesten.
 
---
 
Något återkommande är Livsviktigt.se / Donationsregistret
Jag har själv anmält mig för många år sedan på Sundsvalls Sjukhus och har ett litet kort i min plånbok om att jag donerar min kropp till organdonationer och forskning.
Hellre att de forskar på min kropp (Som är relevant i forskning för att lära sig om människor) än att de forskar på ett djur (Som inte är bra forskning för människor)
HÄR kan du anmäla dig till registret över nätet
 
---
 
Vårdguiden har uppdaterat sin information om Vegetarisk Mat och Matråd för vegetarianer.
Vet ej när den uppdaterades, och den är väl ännu inte helt komplett men är väldigt glad att de numera är positiva till vegetarisk/vegansk kosthållning! De har bland annat tagit upp att vegetarisk mat ger hälsofördelar för de med hjärt och kärlsjukdommar mm. Hejja!
Vill man ha en mer komplett bild så surfa in på Veganföreningen i Sverige (vegan.se) HÄR
Veganföreningen ska ha temakväll den 5November i Stockholm med provsmakning mm. Önskar att jag kunde åka dit!
 
---
 
Djurrättsaktivister rasar mot GTA - Mot att köra över djur osv i dataspel 23/9 2013
Jag har kört över många fotgängare i datorspel, skjutit ihjäl massor av människor och barn mm, men aldrig gjort det i verkligheten. Jag tror någon hade lite tråkigt och ville "missnöjesrösta" haha.
 
---
 
200 hundar fritagna från försökslabb i Brasilien (notis 18/10 2013)
Samma händelse men från AnimalLiberationFront.com med länk till video och bilder
 
---
 
Hjälp Europas 23 miljoner mjölkkor till bättre levnadsvillkor, en just nu avslutad kampanj som bland annat Ben&Jerry´s , WSPA mm har engagerat sig i. över 250.000 underskrifter har de samlat ihop!
Kom ihåg att kunskap om hur djuren har det är ett första steg för att kunna hjälpa!
 
---
 

Tikei som säljer veganskt och ej djurtestat smink har nu rea på sina läppglans, istället för 99kr så kostar de nu 29kr.
 
---
 
Från WSPA:
Säg nej till massavlivningen av Rumänska hundar HÄR
 
Vad vet du om djurplågeriet bakom världens dyraste kaffe?
 
----
 
Och det sista för idag
 
Skriv på om att fler Pressbyråer ska sälja Vegankorv!
Rabatter, Övrigt | Aktivism, Djurförsök, Djurplågeri, Underskrifter, Vegan, djurrätt, ekologisk | |
Upp