Senaste inköpen

Igår köpte jag en Fänkål.. hela 4.80kr...
En purjolök för 8.86...
Grönsaker är väldigt billigt!

Planerar att göra lite sallad på fänkålen. Blir första gången jag gör själv hemma.. Det ska bli spännande...
 
Bland de lite dyrare inköpen är Ekologiska Raw Mullbär, 500gram för 89kr på Ica i Birsta.
De är lite sega och väldigt goda! Anses vara ett superbär med massor av nyttiga egenskaper.
Jag har ännu bara använt dessa på min morgonyoghurt och det är så gott!!
 
 
På hälsokraft har jag provat Kryddig Tofubiff. (4st små biffar) Vid stekning blir det en lite krispig skorpa runt om. Rekomenderas!
 
Cheezlyn har en väldigt speciell smak, inget jag skulle rekomendera till "nybörjare"... Har använt min riven till pasta. Luktar väldigt mycket, även fast den förvarats i en påse så luktar hela kylskåpet....
 
 
 
Jag har funderat lite på en sak... Googlar man om exempelvis fänkål, hallon, maskros mm så har alla vegetabiliska (ätbara) växter något som kan klassas som superbra, hälsofrämjande. Vissa är vätskedrivande, andra är bra mot förkylning mm...
MEN... Finns det någon ätbar växt som INTE klassas som bra att äta eller har någon bra egenskap?
Jag tror inte det iallafall... Det enda som just nu är omtvistat är väl sojabönor?
 
 
Veganska produkter, Övrigt | |
Upp