Västerås

Här hittar du det mest gudomliga som nått min väg i pizzaform!
ooo mayy goooodd säger jag bara!!!
Pizzeria Amore heter detta gudomliga ställe som ligger på Smedjegatan 2 i Västerås!
(Hemsidan har inte de veganska alternativen! Och inte rätta öppettider för den delen heller)
 
 
Jag beställde en "gourme special" med vegansk ost, lök, vegans mozzarella, tzay , oliver, soltorkade tomater
 
Mitt sällskap beställde en "azteka" Vegansk ost, veganska köttstrimlor, vitlökssås, tacosås, jalapenos
 
 
Utöver detta ställe verkar det inte vara så jättemånga ställen som serverar veganskt ännu, men detta är en stad som det snart kommer att veganexplodera i! Vet att de som driver Vego Västerås på facebook kontaktar många krögare mm! Snart kommer också ett veganskt bageri att starta utöver Veggoköket (som ligger på frejavägen 7 om jag minns rätt.. Dock var det inte öppet på söndagar :( )
 
Scandic hotel hade veganska alternativ på frukosten :)
* ÄTA VEGANSKT PÅ ANDRA ORTER | |
Upp