En förmiddag i Härnösand

Besökte Härnösands närvård för ett par dagar sedan. Tog ett tag att komma in på undersökningen och glädjande nog så fanns det Djurens rätts tidningar på flera ställen. Bra jobbat härnösandsbor!
Jag är en sådan som gillar att belöna mig med någon mat efter att jag varit på besök på sjukhus med mera.
 
På sjukhuset/närvården finns det ett café i samma byggnad. Men de har inget som är veganskt.
 
Googlar och hittar på Onelinepizza att det finns ett ställe i härnösand som har veganpizza.
Östanbäckens pizza house på östanbäcksvägen 11 tror jag det var,
Glad i hågen knallar jag dit. Frågar vilken ost det är på pizzan. Man kunde välja mellan ko-ost eller feta.
Påpekar att det inte är veganskt och att någon kan bli sjuk om de tror att de får vegansk ost och är allergiska.
Detta visste de om eftersom alla veganer som går dit frågar just om osten (!!) men inte gjort något åt detta, som att köpa in vegansk ost (som jag vet säljs i härnösand) är lite dåligt.
Men jag orkade inte leta runt då jag misstänkte att alla ställen skulle det vara likadant på. Dvs en pizza utan ost.
Pizzasalladen var lite tråkig och grönsakerna i salladsbaren likaså, men när pizzan kom så var det en lite ovanligare kryddning och det var faktiskt en god kombination. Men jag saknade osten...
 
 
 
När jag varit i Härnösand tidigare har jag ätit på något kina ställe (och som vanligt käbblat om vad som funnits i, och utan tofu :( ) Subway och Mcdonalds. Någon som vet bättre veganställen att äta på? Google vill inte hjälpa mig!
 
Lite utsmyckningar på stan här och där, jag gillar! På många ställen står det "Vad?" någon som vet varför? är det bara för att skapa förvirring?
 
 
 
Sen blev det ett besök på Döhäftigt , vilket är perfekta stället för dig som gillar halloween, cheezy änglar eller drakar!
 
 
 
* ÄTA VEGANSKT PÅ ANDRA ORTER | |
#1 - - Andreas Eriksson:

Hej!

Jag studerar första året på Mittuniversitetets Bildjournalistutbildning i Sundsvall. Vi har kommande vecka en övning där vi ska producera nyheter under en vecka och vi skulle vilja göra en grej på möjligheterna till ett veganskt julbord i Sundsvall. Har du möjlighet att agera lite expert och ge oss tips på restauranger i Sundsvall som erbjuder detta?

https://www.facebook.com/MittSvallet

Återkom gärna så fort du har möjlighet :)

//Andreas

Svar: Självklart :)
Happy

Upp